آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نماینده آمریکا در امور ایران: مذاکراتی سخت درباره برجام در پیش است/عراقچی: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم، چه مستقیم چه غیرمستقیم



 کمیسیون مشترک برجام,اخبار امروز,اخبار جدید
نماینده آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری با اشاره به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش گفت که مذاکراتی سخت در پیش است.

به گزارش فارس، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران به نشست سه‌شنبه آینده کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش واکنش نشان داد.

 

وی در پیامی توییتری نوشت: «هفته آینده با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای بحث درباره چیزی که ایران و آمریکا باید برای از سر گرفتن پایبندی به برجام اتخاذ کنند، گفت‌وگو می‌کنیم. این نخستین گام است مذاکراتی سخت در پیش است اما در مسیری درست».

  

عراقچی: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم، چه مستقیم چه غیرمستقیم/از نظر ما هیچ طرح گام به گامی وجود ندارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، گفت: از نظر ما هیچ طرح گام به گامی وجود ندارد و ما به نقشه راه احتیاج نداریم.

 کمیسیون مشترک برجام,اخبار امروز,اخبار جدید

 «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران امشب (جمعه) در گفت‌وگویی تلفنی با خبر ۲۰:۳۰ در پی مطالب منتشر شده در خصوص نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین و حضور آمریکایی‌ها در وین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با آمریکا ندارد، چه مستقیم و چه غیر مستقیم.

 

وی افزود: ما فقط با اعضای برجام مذاکره و گفت‌وگو می‌کنیم. همین اعضایی که الان ۱+۴ شناخته می‌شوند، طرف گفت‌وگوهای ما خواهند بود و آنها هم با طرف‌های دیگر هر طور که خودشان می‌خواهند می‌توانند صحبت کنند.

 

معاون سیاسی وزیر خارجه بیان کرد: ما هیچ گفت‌وگویی چه مستقیم و چه غیر مستقیم با آمریکایی‌ها نداریم.

 

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز اعلام کرد که آمریکا روز سه‌شنبه در وین حضور خواهد یافت، اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد.

 

* از نظر ما هیچ طرح گام به گامی وجود ندارد

 عراقچی همچنین گفت: از نظر ما هیچ طرح گام به گامی وجود ندارد و ما به نقشه راه احتیاج نداریم. ما فقط یک گام نهایی داریم که آمریکا باید بردارد و تحریم‌هایی که در چهار سال گذشته اعمال کرده، چه مجددا اعمال کرده، چه جدید اعمال کرده و چه برچسب‌هایش را عوض کرده را باید بردارد و بعد از آن است که ما راستی آزمایی می‌کنیم و بعد هم ایران به تعهداتش برمی‌گردد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------