آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام/ آغاز رایزنی‌های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس



​جلسه کمیسیون مشترک,اخبار امروز,اخبار جدید
​جلسه کمیسیون مشترک که با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، پایان یافت و مقرر شد بلافاصله رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شود.

به گزارش ایرنا،  دور چهارم مذاکرات وین که ظهر امروز با از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده بود؛ دقایقی پیش پایان یافت و همه طرف ها یکبار دیگر بر جدیت خود برای حصول نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کردند.

 

شرکت‌کنندگان در این نشست که در گراند هتل وین برگزار شد؛ درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفت و گو کردند. اتحادیه اروپا شب گذشته (شامگاه پنج شنبه) در بیانیه ‌ای از ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور اعضای این توافق در وین خبر داد. ریاست هیات ایرانی را همچون ادوار پیشین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه بر عهده دارد و ریاست جلسه بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا است.

 

پیش از این نشست دیدارهای دوجانبه‌ای میان عراقچی و مورا برگزار شد. عراقچی که عصر پنج شنبه برای شرکت در دور چهارم مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد در دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اولویت اول در مذاکرات را تامین منافع ملت ایران اعلام کرد.  

 

وی اظهارداشت: کار سختی را در پیش داریم و امیدواریم که بتوانیم در زمان کوتاه تری به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد و اولویت اول دقت است برروی تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران است که بارها بیان شده است.

 

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، از ۱۳ فروردین ماه امسال در حال برگزاری است.

 

جلسه کمیسیون مشترک که با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و مقرر شد بلافاصله رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شود.

 

نماینده روسیه:به نظر می‌رسد هیئت‌ها آماده ماندن در وین تا رسیدن به هدف مورد نظر باشند

نماینده روسیه در وین به ابعاد نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برای احیای توافق هسته ای پرداخت.

​جلسه کمیسیون مشترک,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین پس از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در صفحه توییترش نوشت: در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام دور جدیدی از مذاکرات درباره احیای کامل توافق هسته ای انجام شد. شرکای برجام با ضرورت متمرکز تر کردن روند مذاکرات موافقت کردند. 

 

اولیانوف ادامه داد: به نظر می رسد هیئت ها آماده ماندن در وین تا زمان رسیدن به هدف مورد نظر باشند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------