آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نفتالی بنت: با متحدانمان علیه ایران همکاری می‌کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی محورهای سیاست خارجی کابینه خود در قبال ایران را تشریح کرد.

به گزارش فارس، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در سخنانی پنجشنبه تأکید کرد که تل‌آویو با متحدانش علیه ایران همکاری خواهد کرد.

 

روزنامه «جروزالم‌پست» نوشته نفتالی بنت برای نخستین بار روز پنجشنبه تغییر سیاست این رژیم در قبال ایران را نسبت به کابینه «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرده است.

 

این روزنامه از قول بنت نوشته اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران همکاری‌های نزدیکی با متحدانش خواهد داشت.

 

نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی که در مراسم فارغ‌التحصیلی خلبان‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کرد گفت: «ما مشورت با متحدانمان را ادامه می‌دهیم و تلاش خواهیم کرد از طریق احترام دوجانبه آنها را متقاعد کنیم، با آنها گفت‌وگو کنیم و تبادل اطلاعات کنیم.»

 

نفتالی بنت تصریح کرد: «اما در پایان، مسئولیت سرنوشتمان را خودمان به دست خواهیم گرفت و آن را به دست کسان دیگر نمی‌سپاریم. ما برای محافظت از میراث عظیمی که قرار است پاسدار آن باشیم مسئولانه و مجدانه عمل خواهیم کرد.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت اسرائیل دنیایی را ترجیح می‌دهد که بفهمد ایران «رژیمی نیست که بتوان با آن تجارت کرد.»

 

اظهارات نفتالی بنت در حالی مطرح شده که رسانه‌ها روز پنجشنبه گزارش‌هایی از تلاش‌های رژ‌یم صهیونیستی برای اثرگذاری بر مذاکرات جاری در وین در خصوص برجام منتشر کرده‌اند.

 

ابتدا پایگاه آکسیوس گزارش داد نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی برخلاف «بنیامین نتانیاهو» قصد دارد با به کارگیری رویکرد دیپلماسی، بر روند مذاکرات «وین» برای احیای برجام اعمال نفوذ کند.

 

آکسیوس نوشته بود  علی‌رغم آن که نفتالی بنت و کابینه وی نیز با توافق هسته‌ای ایران مخالف هستند اما تلاش می کنند با ایالات متحده در خصوص این موضوع تعامل کنند. 

 

همزمان خبرگزاری رویترز هم گزارش داد آمریکا به منظور هماهنگی با کابینه جدید رژیم صهیونیستی به دنبال به عقب انداختن دور بعدی برگزاری مذاکرات وین است.

 

یک منبع مطلع از مواضع دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته واشنگتن احساس می‌کند مذاکرات جاری در وین برای مشخص کردن وضعیت اجرای برجام ارزش معوق شدن به منظور ایجاد هماهنگی با اسرائیل را دارند. 

 

رویترز نوشته کابینه جدید اسرائیل قصد دارد برای رایزنی درباره روش‌های اجرای بهتر «برنامه جامع اقدام مشترک» و تحریم‌هایی که بایستی علیه ایران حفظ شوندگروهی از متخصصان مسائل تحریمی را روانه واشنگتن کند.

 

  خبرگزاری رویترز نوشته این راهبرد تفاوت زیادی با سیاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی دارد که قصد نداشت با دولت «جو بایدن» درباره بازگشت مجدد آمریکا به برجام وارد تعامل شود. 

 

بنیامین نتانیاهو در زمانی که در قدرت بود تلاش‌های زیادی برای بر هم زدن برجام انجام داد و از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خروج از آن ترغیب کرد. او بارها تأکید کرد که ترامپ با ترغیب او از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------