آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

نشنال: ایران و اروپا بر سر زمان آغاز مذاکرات برجام اختلاف دارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
پایگاه نشنال گزارش داده ایران و کشورهای اتحادیه اروپا بر سر زمان آغاز مذاکرات وین در خصوص برجام اختلاف نظر دارند.

به گزارش فارس، پایگاه نشنال گزارش داده ایران و اتحادیه اروپا بر سر زمان آغاز مذاکرات وین در خصوص برجام اختلاف‌نظر دارند.

 

این پایگاه نوشته مقام‌های ایران و اتحادیه اروپا بعد از دیدار در تهران نتوانسته‌اند بر سر چارچوب زمانی برای آغاز مجدد مذاکرات وین به توافق برسند، اما دو طرف طی روزهای آتی برای رایزنی‌های بیشتر در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد.

 

«انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا کنون شش دور گفت‌وگو در وین برای مذاکرات برجام تشکیل داده است اما هفتمین دور این مذاکرات برگزار نشده و طرف‌ها در خصوص آن اختلاف دارند.

 

«پیتر استانو»، سخنگوی انریکه مورا گفته سفر مورا به تهران «ضرورت ازسرگیری مذاکرات وین» را مورد تأکید قرار داد. او گفت: «ما منتظر پاسخ ایرانی‌ها هستیم.»

 

استانو گفت جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در راستای مأموریتی مشابه به آمریکا سفر کرده است. او گفت: «جوزپ بورل هم به نوبه خودش به واشنگتن سفر کرده و قرار است با همتای آمریکایی‌اش جوزپ بورل در خصوص توافق هسته‌ی رایزنی کند.»

 

او گفت: «ما نتایج این مذاکرات را خواهیم دید.»

 

وزارت خارجه ایران گفته در خصوص نیت واشنگتن برای پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از آن خارج شد «تردیدهای جدی» دارد.

 

دیپلمات‌های سه کشور اروپایی طرف برجام روز گذشته (چهارشنبه در گفت‌وگو با رویترز توضیحاتی درباره اهداف سفر «انریکه مورا»، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به تهران ارائه کرده‌اند.

 

دیپلمات‌های این سه کشور در یادداشتی روز چهارشنبه خاطرنشان کردند: «این سفر در زمانی مهم انجام می‌شود. وضعیت در زمینه [برنامه] هسته‌ای ایران بدتر شده و اوضاع مدام به سمت بدتر شدن حرکت کرده است.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «به این دلیل ما این سفر را سفری طبق روال معمول نمی‌دانیم بلکه آن را بازدیدی سرنوشت‌ساز در شرایط بحران می‌دانیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------