آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

موضع گیری اخیر سران چین، کره و عراق نشان می‌دهد که برداشت شان این است ایران در موضع ضعف قرار دارد



سران چین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
طی هفته‌های گذشته اظهاراتی علیه ایران از سوی مقامات کشورهای چین، کره جنوبی و عراق شنیده شده است. یک کارشناس سیاست خارجی می‌گوید که این مواضع، نشان‌دهنده این است که شرایط را مناسب دیده‌اند تا به منافع ایران حمله کنند یا حداقل بگوییم منافع ایران را نادیده بگیرند 

حسن بهشتی‌پور در گفت و گو با انتخاب در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه علت چنین موضع گیری‌ها علیه ایران چیست و آیا واکنش ایران درخور بوده است، گفت: «واکنش‌های ما یک بخشی اعلامی و یک بخشی اعمالی است. بدین معنا که یک سری اقداماتی انجام می‌دهند بدون آنکه اعلام شود بنابراین در این زمینه نمی‌توانم قضاوت دقیقی داشته باشم. ولی موضوعاتی که اتفاق می‌افتد مثل موضع‌گیری رئیس جمهور چین و کره جنوبی یا نخست وزیر عراق، همه نشان‌دهنده این است که شرایط را مناسب دیده‌اند تا به منافع ایران حمله کنند یا حداقل بگوییم منافع ایران را نادیده بگیرند.»

 

وی ادامه داد: «این امر یا بر اساس برآورد غلطی است که از وضعیت ما دارند مبنی بر اینکه ایران در موضع ضعف است یا بر اساس این است که می‌خواهند خود را با جریان بین‌المللی که علیه ایران به راه افتاده است همسو کنند.»

 

بهشتی‌پور درباره جریانی که علیه ایران آغاز شده است، بیان کرد: «متاسفانه یک جریان بین‌المللی علیه ایران به راه افتاده و این اشخاص هم دقیقا در همان راستا دارند فعالیت می‌کنند. گرچه ما می‌گوییم در موضع قدرت هستیم ولی دست‌کم برآورد آنها نشان می‌دهد که ایران را در موضع ضعف می‌بینند. به همین دلیل هم بدین گونه منافع ایران را نادیده می‌گیرند و به راحتی نکاتی را مطرح می‌کنند که در تعارض با منافع ایران است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------