آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پاناما به ناوهای ایرانی اجازه عبور می‌دهد



 پاناما,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حرکت ناوگروه نیروی دریایی ایران به سمت کانال پاناما، مقام‌های پاناما اعلام کردند که به ناوهای ایرانی اجازه عبور از این آبراه استراتژیک را خواهند داد.  

به گزارش ایلنا، به گفته مقام‌های پاناما با  اشاره به معاهده بین‌المللی سال ۱۹۷۷ که کنترل این آبراه را به پاناما می‌سپارد و آن را بی‌طرف اعلام می‌کند، اعلام کرده‌اند که ناوهای ایرانی تا زمانی که به هنجارهای بین‌المللی پایبند باشند، اجازه عبور از این آبراه را خواهند داشت. 

 

واشنگتن طی هفته‌های اخیر چندین بار به حضور احتمالی ایران در تنگه پاناما واکنش نشان داده است.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره به «واشنگتن فری بیکن» گفت که این وزارتخانه در حال پیگیری موضع اخیر فرمانده نیروی دریایی ایران  در خصوص پهلو گرفتن کشتی‌های جنگی ایرانی در پاناما است. 

 

پیش از آن نیز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفته بود: «از این ادعای نیروی دریایی ایران آگاهی داریم» و افزود که همچنان تلاش‌ها و مواضع ایران مبنی بر تصمیم برای توسعه حضور نظامی در نیمکره غربی را رصد می‌کنیم.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته بود که نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ و تنها در دو تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از این تنگه‌ها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------