آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ارتش آمریکا مدعی ارتباط حمله پهپادی سواحل عمان با ایران شد



ارتش آمریکا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
ارتش آمریکا مدعی شد: بین حمله پهپادی اخیر در سواحل عمان با ایران ارتباط وجود دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از انستیتو علمی نیروی دریایی آمریکا (USNI) اعلام کرد: آزمایشگاه ناوگان پنجم این نیرو تائید کرده که عامل حمله به یک نفتکش اسرائیلی (تجاری) در سواحل عمان، پهپاد شاهد-136 ایران بوده است. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است.

 

بر اساس بیانیه ناوگان پنجم ایالات متحده، تجزیه و تحلیل بقایای باقی مانده از حمله پهپاد به یک نفتکش در سواحل عمان تایید می کند که این پهپاد ایرانی بوده است.

 

این بیانیه مدعی شد: در 15 نوامبر، یک هواپیمای بدون سرنشین شاهد 136 با نوک انفجاری به قسمت عقبی نفتکش تجاری پاسیفیک زیرکن برخورد و بدنه آن را سوراخ کرد، «در حالی که متعاقباً به محفظه های داخلی نفوذ کرد و به آن آسیب رساند. برخورد انفجاری پهپاد به دیگ کشتی، مخزن آب آشامیدنی و قایق نجات نیز آسیب رساند.»

 

روز بعد، نیروی دریایی ایالات متحده، دو تکنسین مهمات انفجاری را به کشتی نفتکش با پرچم لیبریا اعزام کرد تا آسیب وارده به کشتی را ارزیابی کنند و بقایای آن را تجزیه و تحلیل کنند.

 

در ادامه آمده است: «در طی یک بررسی دو ساعته و فرآیند جمع‌آوری شواهد، تکنسین‌ها همچنین نمونه‌های باقیمانده مواد منفجره را برای آزمایش آزمایشگاهی به دست آوردند. ناوگان پنجم مدارک جمع آوری شده را به آزمایشگاهی در مقر خود در بحرین منتقل کرد و تکنسین ها ارتباط ایران با حمله را تایید کردند. پهپاد هوایی که به نفتکش تجاری اصابت کرد به عنوان یک پهپاد شاهد-136 شناسایی شد که با الگوی تاریخی استفاده روزافزون ایران از یک قابلیت کشنده به طور مستقیم یا از طریق متحدان خود در سراسر خاورمیانه مطابقت دارد.

 

ایران هرگونه ارتباط با این حمله را رد کرده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------