آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

وزیر خارجه عربستان با بورل درباره مذاکرات برجام رایزنی کرد



  وزیر خارجه عربستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اندونزی با وی درباره روابط دوجانبه و مذاکرات برجام رایزنی کرد. 

به گزارش مهر، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) از دیدار و رایزنی فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اندونزی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه سعودی روز جمعه در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای گروه بیست در بالی اندونزی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

 

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، در این دیدار روابط ریاض و اتحادیه اروپا و راهکارهای تقویت آن در تمام زمینه های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث قرار گرفت.

 

واس همچنین افزود که دو طرف در این دیدار درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات بین المللی در این خصوص رایزنی کردند.

 

ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه ای از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با همتایان و مقامات تروئیکای اروپایی در حاشیه نشست کشورهای «گروه ۲۰» (G۲۰) در بالی اندونزی خبر داده بود.

 

در این بیانیه که در وب سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امروز با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، و «تیم بارو» دبیر سیاسی و معاون دوم وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست وزرای گروه ۲۰ در بالی دیدار کرد.

 

این در حالی است که تاکنون خواسته های خارج از چارچوب توافق هسته ای ۲۰۱۵ که توسط آمریکا مطرح شده اند، مانع نهایی شدن هر گونه توافق بوده است و آمریکا در این زمینه سعی دارد با انداختن توپ در زمین ایران و تمارض، تهران را مقصر هر گونه کم کاری و کارشکنی جلوه دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------