آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ذوالنور: ۱۵ میلیارد دلار به صندوق اینستکس توسط اروپایی‌ها واریز می‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ذوالنور
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور صبح امروز در نشست شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به دفعات تاکید کردند که دل به مذاکره با اروپایی‌ها نبندید و امور را موکول به مذاکره نکنید ولی مذاکره را ادامه بدهید.

 

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود.

 

وی افزود: البته این موضوع برای ایران قابل پذیرش نیست و ما برای این موضوع برجام را امضا نکردیم و بنا بود که تمام شرایط عادی‌سازی شود و تحریم‌ها رفع شود و اگر این موضوع را قبول کنیم، یعنی به آن بسنده کردیم ولی در تلاش هستیم تا حق ایران را دریافت کنیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از خروج ترامپ از برجام، ایران یک سال مدارا کرد و تذکر داد و بعد از حدود یک سال کاهش تعهدات برجامی را آغاز کرد و اروپایی‌ها در تلاش هستند تا برجام را با هزینه کم حفظ کنند.

 

وی ادامه داد: اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها اعلام کردند که شما با مرزهای ایران و منطقه هزاران کیلومتر فاصله دارید ولی ما در تیررس موشک‌های ایران هستیم و باید ملاحظاتی در این خصوص صورت بگیرد و به همین دلیل نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند و بر همین اساس اروپایی‌ها به دنبال ادامه برجام با هزینه اندک هستند.

 

ذوالنور تصریح کرد: بعد از اینکه ایران پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، ترامپ سران نظامی آمریکایی را جمع کرد تا پاسخ این اقدام ایران را بدهد و جوانب آن را بررسی کنند بر همین اساس سه نقطه از ایران با هدف کشته شدن ۱۵۰ نفر را مشخص کردند، آمریکا به دلیل اینکه پیش بینی رفتار متقابل ایران را می‌کرد و می‌دانستند که اگر این اتفاق رخ دهد، یک جنگ جمع و جور و زودگذر برای آنان نخواهد بود، از پاسخ به ایران منصرف شدند و انصرافشان به دلیل دلسوزی برای مردم ایران نبود، آن‌ها از مقابله با ایران هراس داشتند و از حمله منصرف شدند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اتفاقاتی که در مدت اخیر رخ داده است، وضعیت کشور رو به بهبودی است و در آینده جمهوری اسلامی ایران وضعیت بهتری خواهد داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------