آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر امور خارجه چین : فشار حداکثری آمریکا منشا بحرانی شدن مساله هسته ای ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وانگ یی
 تاکید کرد: فشار حداکثری آمریکا منشا بحرانی شدن مساله هسته‎ای ایران است طرف‌های مختلف باید به حل سیاسی و دیپلماتیک این مساله یاری کنند.

شینهوا روز پنجشنبه گزارش کرد «وانگ یی» روز چهارشنبه به وقت محلی در کمیسیون مشترک برجام که با حضور وزرای خارجه کشورهای ۴ بعلاوه یک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد با بیان اینکه چین در این زمینه چهار پیشنهاد دارد گفت حفاظت از اصول اساسی چندجانبه‌گرایی، انجام تعهدات در اجرای برجام، پایبندی بر راه صحیح در حل اختلافات و تکیه بر رایزنی‌ها و پایبندی بر مسیر درست در پیشبرد صلح منطقه پیشنهادات چین برای حل مساله هسته ای ایران است.

 

او اظهار کرد یک‌ جانبه‌گرایی و اقدامات سلطه جویانه، مساله هسته‌ای ایران را به مسیر وخامت برده و باید با هوشیاری از این مسیر خارج شد طرف‌های مختلف باید با همبستگی از چندجانبه‌گرایی حفاظت کرده و راه حل این مساله را پیدا کنند طرف‌ها باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

 

شینهوا می گوید شرکت‌کنندگان در این نشست خاطر نشان کردند که وخامت اوضاع ناشی از فشارهای حداکثری آمریکا بار دیگر اهمیت و ضروری حفاظت و اجرای همه جانبه برجام را نشان داده است طرف‌ها همچنین بر حفاظت از ثمرات مهم این دستاورد دیپلماتیک چندجانبه تاکید کردند.

 

در این نشست که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت اجرای برجام در پرتو تحولات اخیر را مورد بررسی قرار دادند.

 

این نشست، در چارچوب نشست های رسمی کمیسیون مشترک برجام نبوده و به همین سبب، جایگزینی برای نشست «کمیسیون مشترک برجام» در سطح وزیران که برگزاری آن در نشست های قبلی کمیسیون مورد توافق و تاکید قرار گرفته بود محسوب نمی شود.

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------