آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

"عادل الجبیر": دنیا باید به ایران بگوید "کافی است"



"عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه خبری "فاکس نیوز" آمریکا ضمن تکرار اتهامات همیشگی کشورش علیه ایران، خواستار برخورد قاطع جهان با ایران شد و به طور تلویحی از موضع اتحادیه اروپا در قبال ایران به شدت انتقاد کرد. 

به گزارش عصرایران، الجبیر مدعی شد:" "تاریخ 40 سال گذشته ایران به ویژه علیه کشور من تهاجمی بوده است.. مماشات با ایران فقط به رفتارهای پرخاشگرانه این کشور دامن زده است."

 

او با اشاره به حمله اخیر به تاسیسات نفتی کشورش بار دیگر ادعای دست داشتن ایران در این حملات را تکرار کرد و گفت به زودی اسنادی در این باره منتشر خواهد کرد.

 

الجبیر گفت:" ما خواستار تلاش جهانی برای مهار رفتار پرخاشگرانه ایران شده ایم... ایران باید تصمیم بگیرد که آیا یک موجودیت انقلابی است یا یک دولت-ملت متعهد به قوانین بین‌المللی است."

 

"عادل الجبیر" در مصاحبه با فاکس نیوز

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,عادل الجبیر

 

این دیپلمات 57 ساله سعودی که پیشتر قریب به 10 سال سفیر سعودی در ایالات متحده آمریکا بوده، با تکرار اتهامات درباره دست داشتن ایران در بی‌ثبات کردن منطقه و حمله به عربستان سعودی گفت:" رفتار ایران باید متوقف شود. آنها به سفارتخانه‌های ما حمله كرده‌اند، آنها سعی كرده‌اند مناسک حج را مختل كنند، آنها تعدادی از دیپلماتهای ما را ترور كردند، آنها اقدام به تاسیس شبکه‌های تروریستی در عربستان سعودی كردند ، آنها پایگاه "الخُبَر" را منفجر كردند و لیست این قبیل اقدامات آنها را می‌توان همچنان برشمرد.  

 

الجبیر مدعی شد:" حوثی‌ها تاکنون 260 موشک بالستیک را که ایران در اختیار آنها قرار داده به خاک عربستان سعودی شلیک کرده‌اند، آنها همچنین با 150 پهپادی که ایران در اختیار آنها گذاشته به ما حمله کرده‌اند، شُکر خدا که ما سیستم دفاع ضد هوایی قوی داریم و همه این موشک‌ها را پیش از اصابت به هدف، نابود کرده‌ایم."   

 

الجبیر در ادامه بدون نام بردن از کشور خاصی از اقدامات دیپلماتیک اروپا برای نجات برجام انتقاد کرد و گفت:" راه اصلاح رفتار ایران پایان دادن به مماشات در برابر رفتارهای آن است.. ما معتقدیم جامعه جهانی باید موضع محکم و قاطعی در برابر رفتارهای تهاجمی ایران داشته باشد و به آنها بگوید بس است و تمام کنید."

 

او با انتقاد از آنچه که " مماشات" در برابر رفتارهای مخرب ایران خواند، گفت:"  وقتی کسانی در مورد راه اندازی یک سیستم موازی با "سوییفت" برای روابط بانکی با ایران صحبت می‌کنند ، این یک مماشات است. وقتی کسانی در مورد تخصیص یک خط اعتباری ویژه برای ایران صحبت می‌کنند ، این مماشات است و تنها ایران را به ادامه رفتارهای خود تشویق می‌کند. وقتی کسانی با ایران گفتگو می‌کنند اما این گفتگو را با حرکتی محکم  در برابر ایران همراه نمی‌کنند، این هم یک نوع مماشات است... و وقتی کسانی به دنبال تجارت با ایران هستند در حالی که ایران به طور مداوم قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، این هم یک نوع مماشات است.

 

او افزود: بنابراین اولین قدم در قبال ایران باید پایان دادن به سیاست مماشات باشد. باید به ایران فهماند که اگر می‌خواهد یک دولت – ملت مسئول باشد باید به قوانین و هنجارهای بین‌المللی احترام بگذارد... مادامی که چنین اتفاقی نیفتد ایران به رفتارهای کنونی خود ادامه خواهد داد و لزومی برای تغییر رویه نخواهد دید.  

 

 الجبیر ادامه داد: شما نمی‌توانید با کشوری رابطه عادی داشته باشید که به دنبال نابودی کشور من و دیگر کشورهای منطقه است..این وضعیت نمی‌تواند دوام داشته باشد و باید پایان یابد."

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------