آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواهند ایستادن در برابر ایران را برایم سخت‌تر کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر از طرح کاهش اختیارات جنگی خود که در مجلس نمایندگان تصویب شده و برای بررسی به سنا ارسال شده انتقاد کرد و گفت که دموکرات‌ها از این طریق می‌خواهند ایستادن وی در برابر کشورهایی نظیر ایران را سخت‌تر کنند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر به تلاش مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات وی در اقدام علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

 

وی در این پیام توئیتری نوشت: «با رای ‌گیری که فردا در مجلس نمایندگان انجام می‌شود، دموکرات‌ها می‌خواهند دفاع از آمریکا و ایستادن در مقابل به طور مثال ایران را برای رئیس جمهور سخت‌تر کنند. از کشور بزرگ ما محافظت کنید!»

 

ترامپ در ادامه در پیام توئیتری دیگری نوشت: «"نانسی پلوسی" (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) خواستار این است که کنگره اختیار رئیس جمهور برای ایستادن در برابر دیگر کشورها و دفاع از آمریکایی‌ها را بگیرد. در کنار فرمانده کل قوای خود بایستید!»

 

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه سه هفته پیش (20 دی ماه) طرح کاهش اختیارات جنگی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را به تصویب رساند و آن را به مجلس سنا ارسال کرد.

 

بر اساس این طرح، نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ را که به رئیس‌جمهور اختیار داده بود برای مقابله با «تهدیدات» برآمده از عراق به این کشور حمله کند، لغو می‌کنند. نمایندگانی که این طرح را ارائه کرده‌اند، می‌گویند هدف از آن این است که ترامپ نتواند از مجوز سال ۲۰۰۲ برای اقدام نظامی علیه ایران سوء استفاده کند.

 

این طرح قرار است که در مجلس سنا بررسی شده و در صورت تصویب به کاخ سفید ابلاغ شود اگر چه کاخ سفید روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به کنگره آمریکا، اعلام کرده است که رئیس‌جمهور آمریکا طرح محدودیت اختیارات جنگی رئیس‌جمهور را که قرار است در سنا بررسی شود، وتو می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------