آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت برده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم
 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه گزارش داد، آمریکا پیش‌نویس یک قطعنامه را به سازمان ملل ارائه داده و به دنبال آن است که از این طریق تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را برای مدتی نامعلوم تمدید کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته مقامات آمریکایی و دیپلمات های سازمان ملل سند پیش نویس این قطعنامه که تاکنون در اختیار تعداد کمی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته، انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر را هدف قرار می دهد و خواهان تمدید این تحریم ها برای مدتی نامعلوم است.

 

مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند که دولت ترامپ به دنبال آن است که در ماه مه، زمانی که استونی به عنوان متحد نزدیک آمریکا ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، قطعنامه را به رای بگذارد.

 

ایران مدتهاست که به دنبال حذف این تحریم‌ها بوده و در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده است که در صورت پایبندی ایران به توافق برجام این تحریم‌ها لغو می‌شود. این مقام‌های دولت آمریکا ادعا کرده‌اند، از آنجا که ایران دیگر به مفاد این توافق پایبند نیست واشنگتن می‌تواند اعضای شورای امنیت را برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند.

 

با این حال انتظار می رود که روسیه و چین که هر دو از حق وتو برخوردارند و پیشتر گفته‌اند که این محدودیت ها باید پایان یابد، با این قطعنامه مخالفت کنند. مسکو و پکن گفته‌اند خواستار از سرگیری فروش سلاح‌های متعارف به ایران هستند.

 

مقامات آمریکایی علاوه براین گفته اند که دولت در حال حاضر قصد ندارد موضوع بحث برانگیز "بازگشت تحریم ها" یا بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را مطرح کند.

 

به گزارش ایسنا، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تلاش جدید دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با این دستاویز که هنوز طبق قطعنامه 2231 سازمان ملل آمریکا از حق بازگرداندن تحریم های ایران برخوردار است، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این تلاش ها را نتیجه شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران دانست.

 

ظریف در توئیتر خود نوشت: دو سال پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه و رئیسش "توقف مشارکت آمریکا" در برجام را اعلام کردند به خیال آنکه "فشار حداکثری" آنها، ایران را به زانو در می‌آورد.

 

وی افزود: باتوجه به شکست مفتضحانه این سیاست، او اکنون می‌خواهد شریک برجام باشد. رویاپردازی را تمام کنید: ملت ایران همیشه سرنوشتش را خود تعیین کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------