آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

رایزنی هوک با مقامات ارشد امارات درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزارت امور خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به محورهای مذاکرات نماینده ویژه این کشور در امور ایران با مقامات امارت متحده عربی پرداخت. 

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به منطقه که اولین مقصد آن امارات متحده عربی بوده است، نوشت: برایان هوک در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ ژوئن به امارات متحده عربی سفر کرد. هوک در این سفر با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه این کشور، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه و خلدون خلیفه المبارک مدیر امور اجرایی ابوظبی دیدار کرد.

 

در ادامه این بیانیه به محورهای رایزنی برایان هوک با مقامات اماراتی اشاره شده و آمده است: آن‌ها درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ تاریخ آن به پایان می‌رسد گفت‌وگو کردند. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا اطلاعات جدید درباره اقدامات دیپلماتیک در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به مقامات اماراتی داده و درباره خطرات رقابت تسلیحاتی در منطقه در صورت عدم تمدید این تحریم رایزنی کردند.

 

سفر برایان هوک به منطقه و تلاش او در راستای جلب حمایت کشورهای منطقه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در پی این انجام شده است که دولت آمریکا اخیرا با نزدیک شدن پایان مهلت تحریم تسلیحاتی ایران در تلاش بوده است شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید این تحریم تحت فشار قرار دهد. پیش‌نویس قطعنامه‌ای که دولت این کشور درباره تمدید این تحریم ارائه داده است تاکنون با مخالفت شدید چین و روسیه همراه بوده است که از حق وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت برخوردار هستند.

 

دولت آمریکا همچنین قصد دارد در صورت عدم تایید پیش‌نویس این قطعنامه از سوی اعضای شورای امنیت، علیرغم خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ با متوسل شدن به ابزارهای بازگردانی تحریم‌ها در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، در راستای بازگردانی تمام تحریم‌های پیشین علیه ایران اقدام کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------