آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا خدمات رسانان به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا را تهدید کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نفتکش‌های ایرانی
آمریکا در اقدامی خصمانه به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران خارجی هشدار داد در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم‌ رو به‌رو خواهند شد. 

الیوت آبرامز نماینده ویژه واشنگتن در امور ونزوئلا جمعه‌شب به رویترز گفت: فشار علیه ایران و ونزوئلا اعمال خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که چنین مبادلات و کمک رسانی بسیار خطرناک خواهد بود. 

 

آبرامز افزود: ما در این زمینه به شرکت‌های کشتیرانی در سراسر جهان، مالکان کشتی، ناوگان کشتی، بیمه گذار کشتی و به بنادر در طول مسیر ایران و ونزوئلا هشدار داده‌ایم. 

 

وی گفت: هشدارهای دیپلماتیک به طور خصوصی به دولت‌ها "در سراسر جهان" ارسال شده است.

 

یک منبع آگاه به رویترز گفت: یکی از کشورهایی که هشدار آمریکا را دریافت کرده، کشور جبل‌الطارق است که در مسیر نفتکش‌ها قرار دارد. 

 

یک مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که دولت دونالد ترامپ از کشورهای مختلف خواسته است تا از ارائه خدمات بندری به نفتکش‌های ایران خودداری کنند. 

 

تهدیدات آمریکا در این زمینه در حالی صورت می‌گیرد که تا کنون چهار نفتکش حامل مواد نفتی ایران با محافظت ویژه نیروهای مسلح ونزوئلا در بنادر این کشور پهلو گرفته‌اند.

 

براساس آخرین داده‌های مراکز ردیابی تانکرها، نفتکش‌های ایرانی فورچون و پتونیا در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا مشغول تخلیه بار خود هستند. 

 

همچنین دو نفتکش ایرانی فارست در بندر کاردون و فاکسون در پالایشگاه گواراگوائو ونزوئلا پهلو گرفته‌اند. 

 

 ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------