آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دعوت پمپئو از کشورهای خلیج فارس برای اتحاد علیه ایران/ سفر یک هیئت اسراییلی و آمریکایی به امارات



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امور خارجه آمریکا
وزیر امور خارجه آمریکا با ورود به بحرین خواستار اتحاد کشورهای خلیج فارس علیه ایران شد.

 به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده است، پس از ورود به بحرین در صفحه توییترش نوشت: خوشحالم که امروز به خلیج فارس وارد شدم و بحرین اولین توقفگاهم است. ما اکنون بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با ایران و ایجاد صلح و شکوفایی پایدار به اتحاد خلیج فارس نیاز داریم.

 

پمپئو همچنین درباره معاهده صلح رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی گفت: معاهده آبراهام نشان می دهد صلح دست یافتنی است. غنیمت شمردن فرصت بسیار مهم است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در سفر به قدس اشغالی مدعی حمایت کشورهای خلیج فارس از موضع آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده بود.

 

نتانیاهو: یک هیئت اسراییلی و آمریکایی هفته آینده به امارات سفر خواهند کرد

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک هیئت از تل آویو به همراه داماد ترامپ به ابوظبی سفر خواهند کرد.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امور خارجه آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئتی از رژیم صهیونیستی به همراه برخی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه آینده به ابوظبی سفر خواهند کرد.

 

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه گفت: یک هیئت اسرائیلی به همراه مشاوران ارشد ترامپ به منظور گفتگو با مقامات امارات درباره پشتیبانی از توافقنامه عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات دوشنبه هفته آینده راهی ابوظبی خواهند شد.

 

دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل به همراه جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ و آوی برکوویچ، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه (غرب آسیا) دوشنبه آینده به ابوظبی سفر خواهند کرد.

 

در همین حال شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیئت اسرائیلی با یک هواپیمای اسرائیلی به طور مستقیم از تل آویو راهی ابوظبی امارات خواهد شد.

 

درگیری شدید در جنوب یمن در پی تعلیق مشارکت متحد امارات در توافق ریاض

 تنها پس از گذشت چند ساعت از تعلیق مشارکت شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در توافق ریاض، سخنگوی این شورا خبر داد که نیروهای دولت مستعفی با نیروهای این شورا درگیر شده‌اند.

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امور خارجه آمریکا

به گزارش فارس، «ابو مشعل الکازمی» مدیر امنیت استان «ابین» در جنوب یمن و «محمد النقیب» سخنگوی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-وابسته به امارات) در حساب توئیترشان از  درگیری در جنوب یمن خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بامداد امروز نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب در استان ابین به‌شدت با یکدیگر درگیر شده‌اند.

 

این درگیری تنها ساعاتی پس آن شکل گرفت که  شورای انتقالی جنوب با ارسال نامه‌ای رسمی برای عربستان سعودی و طرح اتهامات به دولت مستعفی (متحد ریاض)، از تعلیق مشارکت خود در رایزنی‌‌های مرتبط با «توافق ریاض» خبر داد.

 

توافق ریاض در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) میان شورای انتقالی و دولت مستعفی امضا شد تا قدرت در جنوب یمن میان متحدان عربستان و امارات تقسیم شود و این دو دست از درگیری و سلطه‌جویی بردارند، اما هر بار با تجدید درگیری‌های نظامی، اجرایی نشد.

 

برخی منابع محلی در گفت‌و‌گو با المشهد المینی شمار نیروهای اعزام شده از سوی شورای انتقالی را صد‌ها تن برآورد کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------