آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توافق بایدن و مکرون بر سر احیای اقتصاد جهانی و برنامه هسته‌ای ایران



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بایدن و مکرون
کاخ سفید طی بیانیه‌ای از تماس تلفنی بایدن با مکرون و توافق دو کشور بر سر مسائل مختلف همچون احیای اقتصاد جهانی خبر داد. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از برقراری تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی وی خبر داد.

 

در این بیانیه آمده است که دو رئیس جمهور آمریکا و فرانسه طی این تماس تلفنی بر سر موضوعات مرتبط با سیاست خارجی از جمله مبارزه با ویروس کرونا، بحران تغییرات اقلیمی و همچنین احیای اقتصاد جهانی با یکدیگر به توافق رسیدند.

 

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است که، بایدن و مکرون در این گفتگو خواستار تقویت روابط فراآتلانتیک و روابط دوجانبه از طریق ناتو و همچنین شراکت آمریکا با اتحادیه اروپا شده اند.

 

این دو رئیس جمهور همچنین بر سر اولویت‌های سیاست خارجی دو کشور از جمله مسائل مربوط به روسیه، چین، غرب آسیا و مناطق ساحل با یکدیگر به توافق همکاری رسیدند.

 

رایزنی بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران

فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور و جو بایدن درباره مسائل مختلفی از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، در بیانیه کاخ الیزه درباره گفت‌وگوی تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آمده است که یکی از موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگو برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

 

کاخ الیزه اعلام کرد، رهبران دو کشور در این گفت‌وگو که نخستین رایزنی آنها پس از مراسم تحلیف بایدن محسوب می‌شود، «تمایل خود را برای همکاری مشترک به منظور برقراری صلح در خاورنزدیک و خاورمیانه و به‌ویژه مسئله هسته‌ای ایران ابراز کردند».

 

کاخ سفید نیز در بیانیه خود درباره این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد که رهبران دو کشور خواستار تقویت روابط دو جانبه از طریق ناتو و اتحادیه اروپا شدند.

 

بایدن پیشتر با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز تلفنی صحبت کرده بود که موضوع ایران در این گفت‌وگو هم مطرح شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------