آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

هشدار چین به آمریکا درباره پکن و تهران



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه چین با اشاره به اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به برجام گفت: واشنگتن باید تحریم‌های غیرعادلانه ایران را بردارد و تهران نیز به تعهدات برجام عمل کند.

 به گزارش ایرنا؛ «وانگ یی» روز یکشنبه در حاشیه چهارمین نشست سیزدهمین کنگره ملی خلق چین در پکن با بیان اینکه مسئله هسته‌ای ایران بر تمام خاورمیانه تأثیرگذار است افزود: خروج امریکا از برجام و فشار حداکثری بر ایران موجب افزایش شدید تنش در منطقه شده است.

  

وی اظهار امیدواری کرد آمریکا با اقدام هرچه سریع‌تر در این خصوص، حسن نیت نشان داده و تحریم ها خود را کنار بگذارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرف چینی امیدوار است که دولت جدید ایالات متحده به رویکرد معقولانه برگردد، گفت و گو با چین را از سر بگیرد، روال عادی روابط دو جانبه را برقرار و همکاری را دوباره آغاز کند.

 

وانگ افزود: روابط چین و آمریکا به دوراهی جدید رسیده و دریچه امید جدیدی در حال گشودن است.

 

او گفت: در سال های اخیر روابط چین و آمریکا با مشکلات بی سابقه ای روبرو شده است. اساساً همه اینها به باورهای غلط جدی سیاستگذاران ایالات متحده در مورد چین بر می‌گردد، برخی چین را به اصطلاح بزرگترین تهدید می دانند و این سیاست اشتباهی است.

 

به گفته وانگ، سیاست چین در قبال ایالات متحده ثابت و پایدار است به طوری که آماده توسعه روابط با ایالات متحده بر اساس هماهنگی، همکاری و ثبات هستیم.

 

وزیر خارجه چین افزود: ما می دانیم که برخی افراد در ایالات متحده از توسعه سریع چین ناراحت هستند. با این حال، بهترین راه برای حفظ ثبات خود بهبود مداوم خود است و نه جلوگیری از پیشرفت دیگران.

 

این مقام چینی در مورد روابط با روسیه نیز گفت: چین و روسیه همچنان به عنوان دو دوست و همسایه خوب، در بین کشورهای بزرگ باقی می مانند و از ثبات استراتژیک جهانی حمایت می کنند.

 

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مبارزه جهانی با COVID-۱۹ نباید متوقف شود تا زمانی که ویروس در تمامی کشورهای دنیا از بین برود، افزود: همبستگی به معنای قدرت است و استقامت به معنای پیروزی؛ چین به همکاری خود با سایر کشورها ادامه خواهد داد و برای پیروزی نهایی بشریت در برابر این همه گیری به طور خستگی ناپذیر کار خواهد کرد.

 

 وانگ گفت: چین بزرگترین اقدام بشردوستانه اضطراری خود را از زمان تاسیس جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹ انجام داده و در تلاش های ضد ویروس کرونا در جهان سهیم بوده است.

 

 این مقام چینی تأکید کرد که کشورش به طور مشترک ساخت، کیفیت و ابتکار جاده را پیش خواهد برد و به بهبود زودهنگام اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد.

 

 وزیر امور خارجه چین در اشاره به دیپلماسی چین در سال ۲۰۲۱  خاطر نشان کرد که برای چین، سال ۲۰۲۱ سالی جهان ساز است. دیپلماسی چین سفری جدید آغاز می کند؛ دیپلماسی سران کشور همچنان جهت توسعه را هدایت می کند و دیپلماسی چین فصل جالبی خواهد نگاشت.

 

وانگ گفت که چین فعالانه روابط دوستانه با کشورهای دیگر را توسعه و به طور مداوم درک متقابل با جهان را افزایش می دهد.

 

او  افزود: چین بر دوره پس از همه گیری متمرکز خواهد شد و به طور فعال همکاری بین المللی ضد همه گیری را انجام می‌دهد و جامعه ای مشترک در سلامتی و تندرسی ایجاد می‌کند.

 

وی اضافه کرد: چین قائل به ارزشهای اخلاقی، عزم راسخ، اصول و مسؤولیت شناسی؛ مطمئناً گرمی و امید بیشتری به جهان ارسال خواهد کرد و اعتماد و قدرت بیشتری به توسعه ارزشهای مشترک همه کشورها تزریق خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------