آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: مذاکرات غیرمستقیم در وین با پیشرفت‌هایی همراه بوده است | آمریکا خواستار توافق با ایران در زمان کوتاه هست



برجام ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که در این مذاکرات غیرمستقیم، پیشرفت‌هایی حاصل شده اما همچنان مسیری طولانی در پیش است. 

 به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که در این مذاکرات غیرمستقیم، پیشرفت‌هایی حاصل شده اما همچنان مسیری طولانی در پیش است.

 

وی افزود که آمریکا متعهد به بازگشت به برجام بر اساس اجرای تعهدات در برابر اجرای تعهدات است. این همان موضعی است که از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا همواره بر آن تأکید کرده‌ایم.

 

سالیوان ادامه داد: «در اینجا دو مسأله وجود دارد. یکی محتوای مذاکرات و دیگری ترتیب زمانی اقدامات است. در زمینه محتوای مذاکرات، موضوع این است که کدام تحریم‌ها باید لغو شود و ایران باید کدام محدودیت‌های هسته‌ای را بپذیرد».

 

وی افزود که در حال حاضر بر محتوای مذاکرات متمرکز هستیم و هنوز به موضوع ترتیب زمانی اقدام‌ها نرسیده‌ایم.

 

 یک مقام آمریکایی:خواستار توافق با ایران در زمان کوتاه هستیم

یک مقام آمریکایی بر اهمیت توافق با ایران برای احیای برجام تاکید کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی گفت: «من فکر می‌کنم قبل و بعد از هر دور گفت‌وگوها در وین با اسرائیلی‌ها رایزنی زیادی داشتیم. ما مجبوریم تحریم‌هایی علیه ایران را لغو کنیم تا به توافق هسته‌ای برگردیم و ما این را  به اسرائیل گفتیم. این به این معنی نیست که مقابله  با ایران در منطقه را رها خواهیم کرد».

 

وی افزود: «در دور دوم مذاکرات در وین پیشرفت‌هایی بود اما اوضاع با شرایط هفته قبل فرقی ندارد».

 

وی  اضافه کرد: «در مذاکرات وین، ایالات متحده مثال‌هایی از تحریم‌ها را به مذاکره کننده ایرانی ارائه کرده است که به نظر آمریکا برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای باید برداشته شود و تحریم‌هایی که لازم نیست حذف شود را هم ارائه کرده است».

 

وی مدعی شد: «ایالات متحده به ایران واضح گفته که هیچ شرایطی  وجود نخواهد داشت که آمریکا همه  تحریم‌ها را برداشته و سپس ایران اقدامات خود را آغاز کند. ما آن را قبول نداریم و سایر کشورها نیز قبول نخواهند کرد».

 

وی ادمه داد: «ما برای توافق عقب نمی‌نشینیم. ما می خواهیم در کم‌ترین وقت به توافق برسیم اما نه به قیمت  توافقی که درخواست‌های ما را برآورده نکند».

 

 درخواست ۴۰ نهاد آمریکایی از دولت برای لغو تحریم‌های ایران در شرایط کرونایی

 ۴۰ نهاد غیردولتی آمریکا طی نامه‌ای به وزرای خارجه، دارایی و بازرگانی این کشور خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران در میانه مقابله این کشور با بحران کرونا شده‌اند.

برجام ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایلنا، ۴۰ نهاد غیردولتی آمریکا طی نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «جنت یلن» وزیر دارایی و «جینا رایموندو» وزیر بازرگانی این کشور خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران در میانه مقابله این کشور با بحران کرونا شده‌اند.

 

در این نامه با اشاره به سخنان «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در دوره رقابت‌های انتخاباتی، از وی خواسته شده است به وعده‌های خود در ارتباط با تحریم‌های ایران عمل کند.

 

این نهادهای آمریکا در نامه خود تصریح کرده‌اند: «از بایدن می‌خواهیم به وعده‌های در زمینه کمک‌های بشردوستانه ضروری به ایران در ارتباط با پاندمی کرونا عمل کند».

 

بسیاری از کارشناسان و مقام‌های بین‌المللی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در شرایطی که این کشور در حال مبارزه با بحران کرونا است، به شدت انتقاد کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------