آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

انتشار جزئیاتی جدید از عملیات ترور شهید قاسم سلیمانی



  ترور شهید قاسم سلیمانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
پایگاه خبری «یاهو نیوز» طی گزارشی، جزئیات جدیدی از عملیات ترور جنایتکارانه فرمانده سابق سپاه قدس ایران توسط آمریکا را منتشر کرد.

 به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «یاهو نیوز» طی گزارشی، جزئیات جدیدی از عملیات ترور شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس ایران توسط آمریکا را منتشر کرد.

 

در این گزارش، از تصمیم برای ترور شهید سلیمانی، به عنوان یکی از مهمترین تصمیم‌های سیاست خارجی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یاد شده و تصریح شده است که پیامدهای آن برای سال‌ها ادامه خواهد داشت و حتی فضای استراتژیکی که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در منطقه با آن مواجه است، را شکل خواهد داد.

 

در این گزارش که توسط «جک مورفی» و «زک دورفمن» نوشته شده، آمده است که در عملیات حمله به کاروان شهید سلیمانی، سه تیم از نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به «نیروی دلتا»، در ساختمان فرودگاه و مسیر جاده حضور داشتند و برخی از آنها به همراه نیروهای کردستان عراق با لباس‌های مبدل تعمیرکاران، مسئولان هدایت باند و تحویل چمدان، در مناطقی از فرودگاه مستقر شده بودند.

 

در این گزارش همچنین آمده است که در آن شب، نیروهای آمریکایی به فاصله کوتاهی قبل از ورود قاسم سلیمانی به فرودگاه بغداد، طی درخواستی دیرهنگام، از دولت عراق خواسته بودند که برای تمرین‌های آموزش نظامی بخش جنوب شرقی فرودگاه بین‌المللی بغداد تعطیل شود.

 

هم‌زمان سه تیم تک‌تیرانداز به فاصله ۵۰۰ تا ۹۰۰ متری از محل حمله به کاروان شهید سلیمانی در نزدیکی فرودگاه مستقر شده بودند. با توجه به فاصله نسبتا زیاد و احتمال تأثیر عوامل محیطی از جمله باد روی هدف‌گیری، یک واحد ویژه‌ کردستان عراق که ارتباطات نزدیکی با واحد عملیات‌های ویژه آمریکا دارد، به آنها کمک کرد تا شدت باد را از محدوده پایین اندازه بگیرند.

 

در ادامه آمده است که قاسم سلیمانی پیش از سوار شدن به هواپیما در دمشق، سه بار تلفن همراه  خود را عوض کرد. با این وجود، اسرائیلی‌ها به این شماره‌ها دسترسی داشتند و آن را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادند و با ردیابی الگوهای تلفن‌ همراه، مکان وی تا بغداد رهیابی شد.

 

یاهو نیوز افزود که پرواز دمشق به بغداد، سوم ژانویه پس از چند ساعت تاخیر در فرودگاه بین المللی بغداد بر زمین نشست.

 

گروهی از نیروهای واحد مبارزه با تروریسم کردستان عراق کار هدایت هواپیما روی باند را به سمت ساختمان فرودگاه به عهده داشتند و برخی دیگری نیز با لباس کارگران کار جابه‌جایی چمدان‌ها را داشتند. این گروه مسئولیت شناسایی قاسم سلیمانی به هنگام پیاده شدن را از نزدیک به عهده داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در پی ورود قاسم سلیمانی، سه پهپاد آمریکایی نیز بر فراز فرودگاه بغداد در حال در پرواز بودند که دو فروند از آنها به موشک‌های هل‌فایر مسلح بودند. شهید سلیمانی پس از ورود به فرودگاه به همراه میزبانان خود با دو خودرو از فرودگاه بغداد خارج شد و به هنگام ورود به نقطه مد نظر نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.

 

به گزارش یاهو نیوز، ابتدا خودروی شهید سلیمانی هدف دو موشک هل‌فایر قرار گرفت. هم‌زمان، خودروی دیگر تلاش کرد با افزایش سرع خود از محل عملیات فرار کند، اما پس از طی کردن حدود ۹۰ متر، با تیراندازی نیروهای دلتا متوقف شد و همزمان با یک موشک دیگر منهدم شد.

 

بر اساس این گزارش، در پی ای حمله، یک مامور واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان که لباس پلیس بغداد را به تن داشت، به خودروهای منهدم شده نزدیک شد و پس از گرفتن چند عکس، اقدام به جمع‌آوری نمونه «دن‌ان‌ای» قربانیان کرد و پس از انجام این ماموریت، از محل فرار کرد.

 

این عملیات به طور همزمان توسط «دن کوتس» مدیر امنیت ملی آمریکا و «برایان هوک،» فرستاده ویژه وقت آمریکا در امور ایران در اتاق عملیات کاخ سفید دنبال می‌شد.

 

جک مورفی و زک دورفمن اعلام کرده‌اند که جزئیات این مقاله حاصل مصاحبه با ۱۵ نفر از مقا‌م‌های کنونی و سابق آمریکایی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------