آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز از سرگرفته می‌شود



برجام,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود. 

به گزارش ایسنا، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ برگزار خواهد شد. 

 

ریاست این نشست بر عهده "  انریکه مورا " معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

 

شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

 

تحلیل فریدون مجلسی از روند مذاکرات احیای برجام

یک کارشناس مسائل بین‌الملل ابراز امیدواری کرد که مذاکرات احیای برجام به سمتی برود که تمامی مسائل حل شود و حقیقت این باشد که تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

 

 

فریدون مجلسی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از روند مذاکرات برجامی در وین اظهار کرد: حدود ۱۸ سال است که این مذاکرات ادامه دارد و از همان زمان تاکنون هم مرتب در حال تحریم بودیم. به تدریج کشورهایی مانند امارات، ترکیه و... که آرزوی رسیدن به پای ایران را داشتند از این شرایط به سمتی رفتند که ما می خواستیم برویم.

 

وی ابراز عقیده کرد: به نظر می رسد در داخل کشور تمایلاتی به ادامه تحریم ها وجود دارد. اینکه اهمیت داده شود که ما زودتر سلام کنیم یا آن ها، ما زودتر دست دراز کنیم یا طرف مقابل، از پشت در حرف بزنیم یا مقابل یکدیگر همه این ها نشان می دهد که تمایلاتی برای نرسیدن به راه حل وجود دارد.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل هم‌چنین ابراز عقیده کرد: بنده ابتدا نسبت به روند مذاکرات خوشبین بودم وقتی به سرعت تمامی صحبت ها انجام شد که تحریم ها برداشته می شود اما طی روزهای اخیر برخی اظهارنظرها موجب می شود که خیلی هم خوشبین نباشیم زیرا صحبت ها حکایت از چند ماه قبل دارد، دولت بعدی هم که روی کار بیاید اگر چیزی شبیه به مجلس فعلی باشد که اگر قرار به حل مسئله باشد خودش دنبال کند و اگر هم غیر از این باشد در واقع همان تمایلاتی است که نمی خواهد به راه حل برسیم.

 

مجلسی در ادامه اظهار کرد: قاعده کلی در چنین شرایطی این است که طرف مقابلی که در رنج است باید تلاش های خود را انجام دهد و دلایل رنج بردن ملت را خنثی کند. ما همانند کشوری مثل ژاپن نیستیم که هدف بمب اتم قرار گرفت که در جنگی باخته باشیم که قراردادی را امضا کنیم بنابراین ما باید تلاش خود را برای خارج شدن از این شرایط ادامه دهیم.

 

وی معتقد است: در زمان دولت دهم خطایی انجام شد که پس از آن ناچار شدیم از خود نرمش نشان دهیم و محدودیت های دیگری اعمال شد.

 

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: باید بدانیم برجام به دستور کل نظام امضا شد. چرا نرفتند با کشورهایی مانند ترکیه، فیلیپین و... چنین برجامی را امضا کنند برای اینکه بی احتیاطی های زمان دولت دهم انجام نگرفت. تحریم پشت مسئله بود. دروغ یا راست می گویند مردم در رنج هستند. اقتصاد ما فلج شده و این پول ما است که ارزش خود را از دست داده لذا در چنین وضعیتی با داد و بیداد کردن نمی توان مسئله را حل کرد. باید مذاکرات صریح برای حل مسئله صورت گیرد.

 

مجلسی یادآور شد: ما با یک گفت وگوی دوجانبه در ایران مواجه هستیم. از یک طرف امیدواری داده می شود که تحریم ها برداشته خواهد شد از طرفی دیگر برخی در تلاش هستند که بر خواسته خود پافشاری کنند؛ بنابراین اینکه کدام یک از این دو مقوله برای فریب ملت ایران یا برای فریب آن ها و همچنین برای متقاعد کردن هر کدام از طرفین درست است، وجود دارد اما بنده امیدوارم حقیقت این باشد که تحریم ها برداشته خواهد شد و ملت به آرامش برسند.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این دوگانه‌گویی‌ها در آستانه انتخابات و تمایل به انتخاب شدن باعث بازیچه شدن مردم نشود و همه تلاش کنند تا مذاکرات به نتیجه رسیده و این مسئله حل شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------