آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایران عجله‌ای برای توافق ناقص در مذاکرات برجام ندارد



 توافق هسته ای  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در گفت و گویی مواضع کشورمان را درباره روند فعلی مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین بیان کرد. 

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه نیوزویک، شاهرخ ناظمی رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در نیویورک، درباره احیای توافق هسته ای[برجام] و مذاکرات اخیر پیرامون آن در وین به نیوزویک گفت: ما می‌خواهیم به توافقی خوبی درباره اقداماتی برسیم که آمریکا باید برای بازگشت به برجام انجام دهد. برای انجام دادن این، عجله‌ای نداریم که روی موارد ناقص توافق کنیم. 

 

ناظمی درباره نظرات برخی تحلیل گران مبنی بر این که ممکن است انتخابات ریاست جمهوری ایران که در خرداد ماه برگزار خواهد شد، تاثیراتی بر روند مذاکرات احیای برجام بگذارد، این موضوع را نفی کرده و گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ارتباطی به مذاکرات ادامه دار وین ندارد. 

 

او اظهار کرد که این عملکرد واشنگتن خواهد  بود که چگونگی روند مذاکرات را تعیین خواهد کرد. 

 

رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در این باره بیان کرد: رفتار آمریکا و آمادگی آن برای عبور از سیاست های شکست خورده گذشته، بیش ترین کمک را به موفقیت آمیز بودن مذاکرات خواهد کرد. 

 

او افزود: اتفاق نظری جمعی در نظام ایران درباره رویکرد ما نسبت به برجام وجود دارد. 

 

ناظمی در آخر گفت: همان طور که بارها گفته ایم، به محض این که آمریکا تحریم هایش را طبق تعهداتش در برجام لغو کند و این کاملا راستی آزمایی شود، ایران فورا به تعهدات برجامی اش باز می گردد. 

 

بر اساس این گزارش، اظهارات رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پی این مطرح می گردد که هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است. 

 

در این مذاکرات روند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته‌ای به حالت اولیه، مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین علیه ایران اعمال کرد.

 

ایران خواستار لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می‌باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------