آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نامه وزیر خارجه اسرائیل به ۳۲ کشور برای قراردادن سپاه در لیست تروریسم و تحریم برنامه موشکی ایران

کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل در نامه‌ای به ۳۲ کشور از آن‌ها خواست تا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند و سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی…

توئیت غریب‌آبادی در مورد نشست‌های وین / تحلیل «استریت‌تایمز» از گفت‌وگوهای وین



 غریب‌آبادی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی توییتی در مورد نشست‌های وین منتشر کرد‌. 

 به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در وین در توییتی نوشت: در نشستی سه‌جانبه، سران نمایندگان ایران، روسیه و چین مسائل مربوط به گفت‌وگوهای برجام را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

 

 تحلیل «استریت‌تایمز» از گفت‌وگوهای وین

استریت تایمز در تحلیلی به گفت‌وگوهای وین پرداخت‌ و نوشت: اگر توافقی انجام شود، ایالات متحده احتمالاً تحریم‌های مربوط به بخش‌های نفتی، بانکی و حمل و نقل ایران را کاهش می‌دهد، اگرچه مشخص نیست که این اتفاق در چه حدی یا با چه سرعتی انجام می‌شود. 

 

به گزارش ایلنا به نقل از استریت‌تایمز، ایران و قدرت‌های جهانی مذاکرات نهایی خود را برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را در ازای تحریم‌ها محدود می‌کند، آغاز کردند.

 

دور پنجم مذاکرات در وین آغاز شده است‌، مقام‌های ایرانی و روسی گفتند که در حالی که هنوز برخی از مسائل باید حل شود، این می‌تواند آخرین مرحله باشد.

 

اگر توافقی انجام شود، ایالات متحده احتمالاً تحریم‌های مربوط به بخش‌های نفتی، بانکی و حمل و نقل ایران را کاهش می‌دهد، اگرچه مشخص نیست که این اتفاق در چه حدی یا با چه سرعتی انجام می‌شود.

 

تحریم‌های آمریکا به اقتصاد ایران آسیب زده و پیش‌بینی توافق برای افزایش صادرات ایران است.

 

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه به خبرنگاران در تهران گفت: "این مذاکرات" به بن بست "نرسیده است. اگر مسائل اصلی حل و فصل شود، این می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد، در غیر اینصورت دور دیگری برگزار می‌شود." میخائیل اولیانوف، نماینده اصلی روسیه در این گفت‌وگوها، گفت که کشورهای درگیر در مذاکرات انتظار دارند "دور نهایی باید نهایی شود".

 

ایران در ۱۸ ژوئن انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار می‌کند و تهران مشتاق است قبل از آن مذاکرات را به پایان برساند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران پس از گذراندن دو دوره از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری می‌کند، اگرچه تا حدود اواسط ماه اگوست در این سمت باقی خواهد ماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------