آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده: گفتگوهای هسته ای وین با سرعتی مناسب ادامه می یابد



 مذاکرات هسته ای وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که تلاشهای واشنگتن در مذاکرات هسته ای وین با سرعتی مناسب پیشرفت خواهد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جالینا پورتر» شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که تلاشهای ایالات متحده در گفتگوهای هسته ای وین که با هدف احیای توافق هسته ای موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در حال برگزاری است، با سرعتی مناسب پیشرفت خواهد کرد.

 

پورتر در این باره گفت: «راب مالی (فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران) هم اکنون در وین حضور دارد، وی خیلی زود به واشنگتن بازخواهد گشت. گفتگوها در جریان است و آنها را با سرعتی کاملاً مناسب جهت پرداختن به موضوعات مهم و مطروحه بر روی میز ادامه خواهند داد.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه افزود که راب مالی برای انجام رایزنی ها اوایل هفته آینده به واشنگتن بازخواهد گشت.

 

از سوی دیگر، اواسط این هفته «سیدعباس عراقچی» رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد که دور پنجم گفتگوها دشوار بود اما احتمالاً آخرین دور گفتگوها نخواهد بود.

 

لازم به ذکر است، پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام شامگاه چهارشنبه (۱۲ خردادماه) در وین پایان یافت و مقرر شد رؤسای هیأت‌ها برای چند روز رایزنی به پایتخت‌های خود برگردند و پس از آن، دور بعدی مذاکرات در وین هفته آینده بار دیگر آغاز خواهد شد.

 

در همین راستا، هیأت‌ها با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته تا این مرحله، بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل‌ها برای برخی موضوعات حل و فصل نشده، تأکید کردند.

 

گفتنی است، شهر وین پایتخت اتریش از ماه آوریل تاکنون میزبان پنج نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأتهای نمایندگی از ایران و پنج کشور عضو گروه ۱+۴ (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) به همراه دیدارهای غیررسمی در چارچوبهای مختلف بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------