آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سفر مقام آمریکایی به عمان؛ ایران و یمن در دستور کار



مقام آمریکایی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد قطعا درخصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آنهاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم.

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد وندی شرمن معاون این وزارتخانه در ادامه سفر منطقه ای خود به عمان می رود تا درباره ایران و یمن با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند.

 

وندی شرمن که از ۱۸ ژوییه (۲۷ تیرماه) به کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مغولستان سفر کرده است، در ادامه این سفر روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوییه (سوم و چهارم مرداد) به چین و ۲۷ ژوییه (پنجم مرداد) به عمان سفر خواهد کرد.

 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شرمن به عمان اظهار داشت عمان نقش مهمی برای میانجی‌گری در منطقه ایفا کرده است. اطلاعات بیشتری درباره سفر و تعاملات معاون وزیر خارجه در عمان زمانی که موعد آن نزدیک‌تر شد، ارائه می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد قطعا درخصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آنهاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم.

 

وندی شرمن پیش از عمان به چین خواهد رفت تا در شهر تیانجین در شرق چین با مقامات این کشور از جمله وانگ یی وزیر امورخارجه چین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که همزمان با افزایش تنش ها  در چندین جبهه میان واشنگتن- پکن برای دیدار با وزیر خارجه چین به این کشور سفر می‌کند اما به پکن نمی رود.

 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است مذاکرات با مقامات چین بخشی از اقدامات در جریان آمریکا برای مراودات صادقانه با پکن با هدف پیشبرد منافع و ارزش های واشنگتن و همچنین مدیریت مسئولانه این روابط است.

 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، شرمن با مقامات چین در مورد حوزه هایی که آمریکا به شدت نسبت به اقدامات پکن در آنها نگران است و همچنین حوزه هایی که در راستای منافع ملی این کشور است، رایزنی‌ خواهد کرد.

 

پیش از این جان کری نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی بود که به چین سفر کرد و با همتای چینی خود در شهر شانگهای گفت و گو کرده بود.

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی نیز در ماه مارس با شماری از مقام‌های بلندپایه چین در آلاسکا دیدار کرده بودند.

 

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته است که نگرانی‌های جدی واشنگتن در مورد اقدامات پکن و همچنین موضوع ایران از محورهای اصلی این دیدار خواهد بود.

 

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، شرمن در ژاپن در دیدار سه جانبه ای با مقامات ژاپن و کره جنوبی در توکیو بر تعمیق همکاری های سه جانبه برای رسیدگی به چالش های  جهانی از جمله بحران اقلیمی، بیماری همه گیر کووید ۱۹ و بهبود اوضاع اقتصادی گفتگو کرده است.

 

طرفین همچنین در مورد تعهد مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و مقابله با تهدید ناشی از برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی بحث و تبادل نظر کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------