آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس: مذاکرات وین در دولت جدید التماسی نخواهد بود



مذاکرات وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
در مورد مذاکرات وین اگر توافقی شکل بگیرد باید ابتدا پیش نویس آن در مجلس تصویب شود.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد چگونگی ادامه روند مذاکرات وین در دولت سیزدهم گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران مذاکره و گفت وگو است، ما اعتقاد داریم با همه کشورها باید باب مذاکره و گفت گو را باز گذاشت، در واقع گره ای را که با دست می توانیم باز کنیم با دندان باز نکنیم .

 

محمود عباس زاده مشکینی اظهار داشت: از نظر ما گفت وگو و مذاکره شرایطی دارد، شرایط آن احترام و تامین منافع متقابل است، نتیجه هر مذاکره ای برای هر دو طرف مذاکره باید برد برد باشد، مذاکره با محاکمه فرق می کند، آنها باید حقوق ما را به رسمیت بشناسند و ما فضایی داشته باشیم که این حقوق را را بویژه در بحث انرژی هسته ای محقق کنیم .

 

وی ادامه داد: غربی ها و بویژه آمریکا بیشتر از ما به مذاکرات وین نیاز دارند آنها معمولا از این شل کن سفت کن ها در طول مذاکره انجام می دهند که امتیاز بیشتری بگیرند.

 

آنها الان به این نتیجه رسیدند که دولت آقای رئیسی همانند دولت آقای روحانی دیپلماسی انفعالی نخواهد داشت و دیپلماسی فعالی شکل می گیرد، طبیعتا شیوه مذاکره، مسئول مذاکره کننده، تیم مذاکره کننده و راهبردها و مبانی که با آن مذاکره انجام می شود در دولت آقای رئیسی متفاوت خواهد شد، البته این به معنای این نیست که از هیچ کدام از نیروهای موجود استفاده نشود بالاخره وزارت خارجه از مجموعه ای از نیروهای توانمند بهره مند است و قطعا از این نیروها استفاده برای ترکیب تیم مذاکره کننده استفاده می شود.

 

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی انفعالی و التماسی عملا جواب نداد اما دولت آقای روحانی اصرار داشت که آن را اجرایی کند تجربه نیز ثابت کرد این نوع دیپلماسی جواب نمی دهد، باید فضا را عوض کرد، انتظار مردم و رهبری نیز این است که این رویه تغییر کند.

 

وی در مورد اینکه در چه صورت مذاکره در دولت سیزدهم به بن بست می رسد گفت: مذاکره باید در نهایت به توافق و نتیجه برسد اگر حریف به مذاکره به عنوان ابزار نگاه کند و مذاکره را برای مذاکره بخواهد طبیعتا ملت ایران دیگر وقت تلف نمی کند و انرژی برای این کار صرف نمی کند حالا اگر معنی این حرف بن بست است که همین است اگر مذاکره فرسایشی و صرفا برای امتیاز گیری باشد جمهوری اسلامی ایران این نوع مذاکره را نمی پذیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که اگر مذاکره به نتیجه نرسد تحریم ها ادامه خواهد داشت و اقتصاد کشور وضعیت بدتری خواهد داشت چرا با این وضعیت برخی در کشور و بویژه مجلس اصرار دارند که فضا را به سمتی ببرند که مذاکره ای شکل نگیرد گفت: مصوبه مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران به مذاکره کمک می کند و دست مذاکره کننده را پر می کند؛ مصوبه مجلس بهترین ابزار مذاکره کنندگان است.

مطالب پیشنهادی

 

یک گوشی عالی با قیمت ارزان !

 

لیست قیمت همه اتوبوس‌های بین‌شهری رو تو علی‌بابا ببینید!! کلیک کنید

 

خرید هارد اکسترنال با تخفیف ویژه!(ارسال رایگان)

 

حرفه‌ای ترین بناها را پیدا کن و قیمت کار بگیر!!

 

قانون مجلس مگر غیر از این اصرار می کند که طرفها در برجام به تعهداتشان عمل کنند و از دولت خواسته مذاکره را به گونه ای پیش ببرد که طرف به تعهداتش عمل کند ما مذاکره می کنیم به توافق برسیم طرف به این توافق عمل نمی کند آیا ما نباید عکس العملی داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که در صورت توافق آیا باید متن توافق نامه در مجلس مصوب شود گفت: بدیهی است که باید هر توافقی قبل از امضا به تصویب مجلس برسد در مورد مذاکرات وین نیز اگر توافقی شکل بگیرد باید ابتدا پیش نویس آن در مجلس تصویب شود .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------