آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مقام آلمانی: مذاکرات وین پیشرفت داشت اما برخی مسائل لاینحل ماند



مذاکرات وین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک مقام آلمانی مدعی است چنانچه دور ششم مذاکرات وین دو هفته بیشتر ادامه می یافت؛ امکان حصول نتیجه وجود داشت حال آنکه در حال حاضر برخی مسئل مهم لاینحل مانده است. 

به گزارش مهر، یک مقام وابسته به دولت برلین در گفتگو با «سی ان بی سی نیوز» مدعی شد که در جریان دور ششم مذاکرات وین که در ماه ژوئن برگزار شد؛ طرفین فقط ۲ هفته تا حصول نتیجه نهایی فاصله داشتند حال آنکه چندین مسئله پیچیده همچنان لاینحل باقی ماند.

 

این مقام آلمانی که نامی از وی برده نمی‌شود؛ در ادامه این ادعا افزود: در ماه میلادی مارس، برلین و شرکای آمریکایی مصمم بودند که این کار هرچه زودتر به سرانجام برسد. اما بیش از آنچه که انتظار داشتیم طول کشید حال آنکه فکر می‌کنم در ماه میلادی ژوئن، اگر مذاکرات جدی را دو هفته بیشتر طول می‌دادیم، می‌توانستیم به نتیجه برسیم.

 

وی افزود: تا آن نقطه (از مذاکرات) پیشرفت‌ها تقریباً قابل توجه و چشمگیر بود. اما همانطور که در این قبیل مذاکرات مرسوم است، حل پیچیده‌ترین مسائل به پایان کار موکول می‌شود.

 

این مقام آلمانی از هرگونه گمانه زنی درباره زمان آغاز دور هفتم مذاکرات وین امتناع کرد اما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جدید ایران با تیم‌های مذاکره کننده صحبت کرده است؛ گفت که چنین ارتباطی هنوز برقرار نشده است.

 

وی در این باره افزود: اما به گمانم نشانه‌های کافی وجود دارد مبنی بر اینکه در نظام ایران در مورد نحوه ادامه مذاکرات، بحث‌های جدی و حقیقی صورت گرفته است. آنچه درباره گام بعدی فکر می‌کنیم این است که طرف ایرانی بعد از تشکیل دولت، به وین بازمی‌گردد و احتمالاً تا اواسط ماه آگوست (ماه جاری میلادی) این قضیه به طول می‌انجامد. دیدار می‌کنیم و خواهیم دید که (ایرانی‌ها) با چه موضعی به مذاکرات خواهند آمد.

 

این مقام آلمانی در نهایت، در پاسخ به سؤالی درباره موارد مورد اختلاف باقیمانده در مذاکرات گفت که طرف ایرانی بر نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه مبادا دولت‌های آتی آمریکا مجدداً از برجام خارج شوند، تأکید دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------