آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش رومانی در مورد حمله به کشتی |روسیه: گزارش ها درباره حمله به نفتکش بسیار متناقض است



 حمله به کشتی مرسر,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزارت امورخارجه رومانی چهارشنبه شب اعلام کرد که متحدان ناتو را در جریان حمله به کشتی مرسر استریت گذاشته است.

به گزارش ایرنا، بوگدان اورسکو وزیر امورخارجه رومانی در پیامی توییتری نوشت: رومانی در کنار آمریکا و انگلیس به طور رسمی متحدان ناتو را در مورد نقض آشکار قوانین بین المللی در حمله به کشتی مرسر استریت مطلع کرده است.

 

اورسکو در ادامه نوشت: این حمله عمدی خطراتی را برای امنیت ناوبری بین‌المللی و صلح و امنیت بین‌المللی به همراه داشته است.

 

وزیر امور خارجه رومانی همچنین در پیام توییتری دیگری نوشت: رومانی به همراه انگلیس و لیبریا به طور مشترک نامه‌ای را به رییس شورای امنیت سازمان ملل در مورد حمله عمدی به کشتی مرسر استریت ارسال کرده‌اند.

 

به گفته اورسکو، این نقض قوانین بین‌المللی باید محکوم شود. زیرا ما همچنان نگران چنین خطراتی برای صلح و امنیت بین‌المللی هستیم.

 

آمریکا و انگلیس در قضیه مشکوک و مبهم حمله به نفتکش متعلق به صهیونیست‌ها بدون ارائه مدرکی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته‌اند.

 

روسیه: گزارش ها درباره حمله به نفتکش بسیار متناقض است

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در مورد حادثه حمله به نفتکش در منطقه خلیج فارس گفت: ما هنوز در حال مطالعه جزییات هستیم. بسیاری از اطلاعات متناقض و تجزیه و تحلیل ها بر مبنای حدس و گمان است و ما آنها را به طور کامل رد می کنیم.

 

 حمله به کشتی مرسر,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایرنا از وب سایت دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی چهارشنبه شب در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد حمله به نفتکش در سواحل عمان گفت: ما باید حقایق را ثابت کنیم، باید ببینیم و نیازی به عجله در هیچ نتیجه گیری یا اقدامی نداریم بدون اینکه مدارکی از آنچه اتفاق افتاده است داشته باشیم.

 

پولیانسکی همچنین در مورد وضعیت افغانستان گفت: ما فکر می کنیم هم اکنون این افغان ها هستند که باید همه مشکلات خود را برطرف کنند و بفهمند که از کشورشان چه می خواهند و چگونه می خواهند این کشور را توسعه دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------