آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

هاآرتص: آمریکا امیدی به احیای برجام ندارد



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که هیأت آمریکایی در دیدار اخیر با مقام‌های صهیونیستی گفته‌، بعید است برجام احیا شود.

به  گزارش فارس؛ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد که اعضای هیأت آمریکایی به ریاست «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا در دیدار با همتایان صهیونیست خود گفته‌اند که فکر نمی‌کنند که برجام احیا شود.

 

هاآرتص در مقدمه گزارش خود نوشت که هیأت آمریکایی در دیدار با همتایان اسرائیلی خود گفته‌اند که فکر نمی‌کنند که مذاکرات وین درباره احیای برجام به بازگشت جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای منتهی شود.

 

طبق این گزارش، مقام‌های صهیونیستی آگاه از جزئیات مذاکرات وین روز گذشته (چهارشنبه) گفتند که مقام‌های آمریکایی که به ریاست رئیس‌ سیا به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند بر این باورند که احتمال بازگشت ایران به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام اندک است.

 

مقام‌های آمریکایی در حالی از بازگشت ایران به برجام سخن به میان آورده‌اند که آمریکا بود که در سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی، از توافق هسته‌ای خارج شد و ایران تا یک سال پس از آن نیز همچنان به این توافق پایبند ماند، سپس به دنبال بدعهدی شرکای اروپایی برجام در عمل به وعده‌هایشان، شروع به برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش تعهدات خود ذیل این توافق کرد.

 

طبق این گزارش، مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که اعضای هیأت برنز در دیدار با همتایان صهیونیست خود تصریح کرده‌اند که انتظار ندارند مذاکرات وین درباره احیای برجام ثمربخش باشد.

 

این روزنامه در بخشی از گزارش خود به تلاش صهیونیست‌ها برای ترغیب ایالات متحده به شرکت در کارزار تهدید نظامی جمهوری اسلامی اشاره کرد و نوشت گرچه تل‌آویو از واشنگتن می‌خواهد که در نمایش یک تهدید نظامی مهم علیه ایران به آن بپیوندد اما «به نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها قصد پاسخگویی نظامی داشته باشند و بعید است که در حال حاضر چنین پاسخی وجود داشته باشد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------