آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بایدن:اگر دیپلماسی شکست بخورد؛راه دیگری مقابل تهران وجود دارد



 اسرائیل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وب‌سایت اکسیوس گزارش داده‌است که راهبرد ارائه شده علیه ایران توسط نفتالی بنت در دیدار با جو بایدن رییس جمهور آمریکا، با عنوان «مرگ با هزار ضربه چاقو» مجموعه‌ای از اقدامات دیپلماتیک و نظامی علیه ایران، به جای استفاده از یک اقدام بزرگ است.  

 به گزارش خبرآنلاین، اولین سفر نفتالی بنت در قامت نخست وزیری رژیم صهیونیستی به واشنگتن با هدف گفتگو درباره ایران عنوان شد که این مساله روز گذشته در گفتگو با رئیس جمهور ایالات متحده در دیداری ۲۵ دقیقه ای مطرح شده. قبل از این دیدار رسانه های خبری صهیونیستی و امریکایی گمانه زنی هایی در خصوص راهبرد تازه دولت اشغالگر صهیونیستی علیه ایران را منتشر کرده بودند اما از روز گذشته بخشی از جزئیات این طرح به بیرون درز کرده است.

 

راهبرد بنت درباره ایران

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه (به وقت تهران) با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.منابع خبری پیش از این دیدار اعلام کرده بودند که بنت قصد دارد در این دیدار راهبرد خود برای مقابله با ایران را با بایدن به اشتراک بگذارد.

 

«باراک راوید» خبرنگار صهیونیستی پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی نوشت که نفتالی بنت در دیدار با بایدن راهبرد خود علیه ایران را با آن چیزی که مقام‌های اسرائیلی با عنوان «مرگ با هزاران ضربه چاقو» نام می‌برند مطرح کرد.

 

به گزارش فارس، بنت در این دیدار تلاش کرد تا احساس فوریت پیشرفت چشمگیری که برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و بازبینی سیاست اسرائیل درباره ایران را مطرح کند.

 

راهبردی که بنت به بایدن ارائه داده شامل مقابله با ایران از طریق ترکیب اقدامات کوچک بسیار در جبهه‌های متعدد نظامی و دیپلماتیک است که این اقدامات به جای یک حمله شدید به ایران است.

 

یک مقام صهیونیستی گفت که بنت شرایط کنونی میان این رژیم ایران را همانند شرایط میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد توصیف کرد.

 

بنت به بایدن تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل باید ستیزه جویی‌های منطقه‌ای ایران را علاوه بر برنامه هسته‌ای این کشور به جعبه بازگردانند و در این راستا، وی از بایدن خواست تا نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه خارج نکند و مقام‌های صهیونیستی درباره رویکرد بایدن در این جبهه ابراز خوشبینی کرده‌اند.

 

بر اساس نوشته آکسیوس، بنت به بایدن گفته که با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مخالف است چون اثرگذاری این توافق با توجه به نزدیک شدن تاریخ انتهای برخی محدودیت‌های ایران و همچنین پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور از بین رفته است.

 

آکسیوس مدعی شد به نظر می‌رسد بایدن نیز درباره چشم انداز بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای خوشنبین نیست.

 

 بایدن در دیدار با بنت: اگر مقابل ایران دیپلماسی شکست بخورد گزینه‌های دیگر وجود دارند

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت که دیپلماسی نخستین گزینه او است اما اگر تلاش وی برای احیای توافق هسته‌ای ایران با شکست روبرو شود، گزینه‌های دیگر را در نظر می‌گیرد.

 

به گزارش یورونیوز، بایدن این اظهارات را در حالی مطرح کرد که این دو نخستین ملاقات حضوری خود را از زمان انتخاب شدن بنت به سمت نخست وزیری انجام دادند.

 

بایدن در کاخ سفید به بنت گفت: «ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌رساند اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.»

 

با این حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن در حال بررسی چه گزینه‌های دیگری است از اظهارنظر خودداری کرد.

 

ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌رساند اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.

 

بنت گفت که او با استراتژی خاص خود برای «خنثی‌سازی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» آمده است و به‌طور خصوصی با بایدن صحبت خواهد کرد. وی ابراز خرسندی کرد که این دو رهبر بر این عقیده هستند که هرگز نباید به ایران اجازه داشتن سلاح هسته‌ای داده شود.

 

وی مدعی شد : ایران صادرکننده شماره یک تروریسم، بی‌ثباتی و نقض حقوق بشر در جهان است. و در حال حاضر که ما اینجا نشسته‌ایم ایرانیان سانتریفیوژهای خود را در نطنز و فردو می‌چرخانند و ما باید آن را متوقف کنیم و هر دو موافق هستیم.

 

این دیدار که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود به خاطر حمله انتحاری در فرودگاه کابل به تعویق افتاد.

 

بنت مخالفت خود را با توافق با ایران نشان داد و مدعی شد که تهران در حال حاضر در زمینه غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت کرده است و رفع تحریم‌ها منابع بیشتری را برای حمایت از دشمنان اسرائیل در منطقه به ایران می‌دهد.

 

بنت با ادعایی خصمانه علیه کشورمان گفت: «این روزها نشان می‌دهد که اگر رژیم رادیکال اسلامی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند جهان چگونه خواهد بود.» وی این موضوع را «یک کابوس هسته‌ای» برای کل جهان توصیف کرد.

 

نخست وزیر رژیم اشغالگر روز چهارشنبه به‌طور جداگانه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع دیدار و درباره ایران و دیگر مسائل گفت‌وگو کرد. این نخستین سفر وی به ایالات متحده به‌عنوان نخست وزیر است.

 

نفتالی بنت، هفته گذشته در آستانه سفر به واشنگتن گفته بود که به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا طرحی را ارائه می‌دهد تا ایران را هم در زمینه هسته‌ای و هم منطقه‌ای متوقف کنند. وی در جلسه روز یکشنبه کابینه اسرائیل اضافه کرده بود: «من به رئیس جمهور بایدن خواهم گفت که اکنون زمان آن است که ایرانی‌ها را متوقف کنیم و به آن‌ها برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای که زمان آن منقضی شده است، طناب نجات ندهیم.»

 

بایدن بارها تمایل خود را برای یافتن راهی در نجات توافق‌نامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران بیان کرده است. اما هم اکنون مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران متوقف شده است و واشنگتن همچنان تحریم‌های فلج کننده علیه این کشور را ادامه می‌دهد.

 

تأکید بایدن بر اهمیت راهکار دوکشوری در دیدار ۲۵ دقیقه‌ای خود با بنت

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت بهبود وضعیت معیشتی فلسطینی‌ها تأکید کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای جزئیات دیدار کوتاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهوری آمریکا را فاش کرد.

 

طبق بیانیه کاخ سفید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید بر اهمیت بهبود وضعیت معیشتی فلسطینی‌ها و فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی بیشتر برای آن‌ها تأکید کرد.

 

وی همچنین بر راهکار تشکیل "دو کشور" برای حل نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

 

بایدن و بنت همچنین درباره گسترش روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی بعد از امضای توافق نامه‌های عادی سازی روابط با امارات، بحرین، مراکش و سودان بحث و گفتگو کردند.

 

در این بیانیه آمده است: بایدن در دیدار با بنت از حمایت کامل دولتش از احیای سیستم گنبد آهنین اسرائیل خبر داد.

 

با اینکه کاخ سفید اشاره‌ای به مخالفت بایدن با افزایش شهرک سازی‌های یهودی در اراضی فلسطینی نکرد اما بایدن بر اهمیت خودداری از اقداماتی تأکید کرد که احتمالا به وخامت و افزایش تنش‌ها می‌انجامد.

 

قرار بود پنجشنبه بایدن با بنت دیدار کند اما به دلیل تحولات افغانستان این این دیدار دو بار به تأخیر افتاد.

 

به گفته رسانه‌های اسرائیلی دیدار بنت و بایدن تنها ۲۵ دقیقه طول کشید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------