آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

ریابکوف خواستار بازگشت تمام طرف ها به مذاکرات برجام شد



 ریابکوف ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
معاون وزیر خارجه روسیه با دعوت از طرفهای اروپایی و آمریکایی امضاکننده برجام به واقع بینی، خواستار بازگشت فوری تمام طرفها به مذاکرات پیرامون توافق هسته ای ایران شد. 

به گزارش مهر، «سرگئی ریابکوف» روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه روسیا الیوم گفت که مسکو احتمال بحث و گفتگو پیرامون برنامه موشکی ایران را می‌پذیرد، اما این امر تنها در صورت آغاز مجدد گفتگوها پیرامون برجام و برنامه هسته‌ای ایران امکانپذیر است.

 

وی در ادامه افزود: «اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، این موضوعات (برنامه موشک بالستیک و نفوذ ایران) می‌تواند به بحث و گفتگو گذاشته شود».

 

ریابکوف در ادامه این مصاحبه از طرف‌های آمریکایی و اروپایی امضاکننده برجام خواست که «واقع بین باشند»؛ بدین معنی که «آنها باید اول به توافق هسته‌ای ایران بازگردند، و سپس درخواهند یافت که چه هنگام و چگونه می‌توانند در مورد این یا آن موضوعات صحبت کنند».

 

گفتنی است، وزارت خارجه روسیه پنج شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای از مذاکره «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران بر سر بازگشت تهران به تعهدات خود در اجرای مفاد برجام در مسکو خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: تبادل نظرات معناداری در مورد چشم اندازهای بازگرداندن اجرای کامل (تعهدات مربوط به) برجام صورت گرفت. هر دو طرف عزم خود را برای ادامه همکاری در قالب (مذاکرات) وین با مشارکت همه کشورهای عضو برجام از جمله ایران و نمایندگان آمریکا اعلام کردند.

 

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: دو طرف بر اهمیت تمایل تهران برای بازگشت هرچه سریع‌تر به میز مذاکره اشاره کرده و همچنین بر لزوم انجام اقدامات بعدی بر اساس نتایج حاصل از مذاکرات انجام شده در ماه‌های ژوئن و آوریل تأکید شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------