آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش آمریکا به تغییر در تیم مذاکره‌کننده ایران



 آمریکا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان نشست خبری خود اعلام کرد که واشنگتن همواره گزارش‌هایی را درباره سیاست‌های این کشور درباره ایران، به تل‌آویو ارائه می‌دهد.  

به گزارش مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در واکنش به برخی اظهارنظرها از سوی مقامات صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: اعلام موضع درباره برجام یا برنامه هسته‌ای ایران را به کابینه اسرائیل واگذار می‌کنیم، نه آمریکا و نه اسرائیل نمی‌خواهند شاهد ایران به‌عنوان یک کشور دارای سلاح اتمی باشند، پس ما هر دو متعهد هستیم که نگذاریم ایران هرگز به سلاح اتمی برسد.

 

به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن به تازگی مشورت‌هایی را با شرکای صهیونیستی خود داشته است و این ارتباطات همزمان با گفت‌وگوهای وین پیش رفته و واشنگتن قبل و بعد و حتی در برخی موارد حین گفت‌وگوها به تل آویو گزارش داده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این موضوع نیز اذعان داشته که در نهایت، هدف واشنگتن و تل آویو جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی است و این هدفی یکسان برای هر دو طرف است.

 

پیش تر بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که تل آویو می‌تواند با توافق هسته‌ای جدید با ایران کنار بیاید. او اما همزمان تهدید کرد که اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد تل‌آویو از گزینه نظامی استفاده می‌کند.

 

پیش از این نیز «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا بعد از اولین دیدار خود با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که ایالات متحده دیپلماسی را در قبال ایران در اولویت قرار داده اما همچنین مدعی شده بود که اگر دیپلماسی شکست بخورد آماده‌ایم به گزینه‌های دیگر رو بیاوریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------