آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اولیانوف: دلیلی برای بدبینی نسبت به برجام وجود ندارد



 اولیانوف ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
دیپلمات ارشد روسیه در وین با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی پیرامون برجام و برنامه هسته‌ای ایران نتیجه سیاست‌های آمریکا علیه تهران است، خاطر نشان کرد که هیچ دلیل برای بدبینی درباره برجام وجود ندارد. 

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز (پنج‌شنبه)  با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اظهارات انریکه مورا معاون مسئل سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران باید فوری و از همان نقطه‌ای که متوقف شده بود از سر گرفته شود، واکنش نشان داد.

 

اولیانوف نوشت: این روزها، این یک مورد نادر است که رویکردهای روسیه و اتحادیه اروپا به‌ طور عملی و کاملا با یکدیگر منطبق است. تنها تفاوت اندک این است که از نظر ما هیچ دلیلی برای بدبینی نسبت به برجام وجود ندارد. مذاکرات هسته‌ای به زودی از سرگرفته می‌شود. تردیدی در آن وجود ندارد.

 

این دیپلمات روس در پیامی دیگر به بیانیه روز گذشته وزارت امورخارجه فرانسه درباره آینده مذاکرات برجامی نیز واکنش نشان داد.

 

وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه خود آورده بود که دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی از طریق اقدامات و اظهاراتش تردیدهای را درخصوص قصد خود برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایجاد می‌کند. این وزارت‌خانه در ادامه مدعی شد که پیشرفت‌های هسته‌ای اخیر ایران بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند.

 

اولیانوف در توئیت خود با بیان اینکه "احساسات و نگرانی‌های همکاران فرانسوی خود را درک می‌کند" تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای نتیجه‌گیری و قضاوت‌های شتاب‌زده نیست و چنین اظهاراتی در شرایط کنونی می‌تواند غیر سازنده باشد.

 

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی همچنین در یک توئیت دیگر به اظهارات روز گذشته رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران پاسخ داد و خاطر نشان کرد که وضعیت کنونی پیرامون برجام نتیجه سیاست "فشار حداکثری" دولت ترامپ علیه ایران است که هنوز هم به قوت خود باقی است.

 

اولیانوف افزود: سیاست‌های دولت قبلی آمریکا منجر به پیشرفت عظیمی در برنامه هسته‌ای ایران شده است. امیدواریم دولت جدید با هماهنگی نزدیک با شرکت کنندگان در برجام بتواند این اشتباه تقریبا فاجعه بار را جبران کند.

 

وی در توئیتی دیگر هشدار داد که در حال حاضر صحبت کردن از طرح جایگزین (plan B) غیر سازنده، نامعقول و نابهنگام است.

 

رابرت مالی روز چهارشنبه در یک کنفرانس مجازی در یک اندیشکده بنیاد کارنگی در واشنگتن گفت: ما آماده‌ایم تا خود را با واقعیتی وفق دهیم که در آن با تمامی گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران -درصورتی که این کشور حاضر نباشد به محدودیت‌های خود (در برجام) بازگردد- سر و کار داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------