آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

باقری کنی: غرب نمی‌تواند پیشنهادهای ایران را رد کند!



علی باقری کنی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین گفت پیش نویس پیشنهادهایی که طرف ایرانی با هدف لغو تحریم های ظالمانه آمریکا به گروه ۱+۴ داده، به گونه ای است که طرف مقابل نمی تواند این پیشنهادها را رد کند. 

به گزارش ایرنا، باقری کنی در مصاحبه اختصاصی شبکه الجزیره که بخش هایی از آن در تارنمای این شبکه منتشر شد، گفت ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که روز قبل به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

 

علی هاشم خبرنگار الجزیره درخصوص پیشنهاد سوم ایران این طور گمانه زنی کرد که پیشنهاد سوم عمدتا درباره روند راستی آزمایی و ضمانت هایی خواهد بود که ایران به منظور احیای توافق هسته ای از قدرت های جهان مطالبه کرده است. 

 

باقری کنی در بخشی این مصاحبه تاکید کرد: پیشنهادهایی که ایران به طرف ها مقابل در مذاکرات ارائه داده، به گونه ای است که نمی توان رد کرد. این پیشنهادها بر اساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ است و همه تحریم های آمریکا در حوزه هسته ای باید فورا لغو شوند.

 

وی گفت که دو پیشنهاد ارائه شده ایران در مذاکرات وین، درباره «لغو تحریم ها» و «اقدامات هسته ای» ایران بوده  که هر دو موضوعات اصلی در برجام هستند.

 

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران به الجزیره گفت که ادعاهایی مبنی بر آماده شدن ایران برای غنی سازی اورانیم تا میزان  ۹۰ درصدی از سوی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رد شده و ایران از تعهدات خود در چارچوب آژانس خارج نخواهد شد.

 

باقری کنی گفت که برخی اخلاگران خارجی وجود دارند که خواهان ایجاد مانع بر سر راه مذاکرات هستند و تقلا می کنند تا مذاکرات را به شکست بکشانند.

 

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت که اسرائیل خواب آن را هم نخواهد دید.

 

دور جدید مذاکرات وین برای لغو تحریم های ظالمان علیه ملت ایران که از دوشنبه هفته پیش آغاز شده بود، روز گذشته موقتا متوقف و قرار شد در هفته‌ آینده از سرگرفته شود اما تاریخ قطعی آن هنوز رسما اعلام نشده است.

 

سه کشور اروپایی در بیانیه‌ خود گفته‌اند، ما از هماهنگ کننده برجام درخواست کرده ایم که به زودی تشکیل جلسه دهد. آن ها می‌گویند که برای ارزیابی اوضاع و دریافت دستورالعمل‌های جدید پیش از تشکیل جلسه هفته آینده باید به پایتخت‌ها بازگردند تا ببینند آیا می‌توان شکاف های ایجاد شده را پر کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------