آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نخست وزیر اسراییل: ایران با احیای برجام قوی‌تر می‌شود



  نخست وزیر اسراییل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نفتالی بنت: با احیای برجام و ریختن ده ها میلیارد دلار در جیب ایران، فعالیت های (به ادعای او) مخرب ایران در منطقه 2 و 3 برابر خواهد شد. 

   نخست وزیر اسراییل گفت: ایران با احیای برجام و به دست آوردن منابع مالی، قوی تر خواهد شد.

 

  به گزارش عصرایران، "نفتالی بنت" نخست وزیر اسراییل روز سه شنبه (دیروز) در سخنرانی مجازی خود برای نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد "داووس 2022"، با ادعای تهدیدهای ناشی از ایران علیه منطقه، از جامعه بین المللی خواست از حمایت مالی از ایران با احیای برجام خودداری کنند.

 

  وی این توصیف را به کار برد:" ایران اختاپوس وحشت و بی ثباتی است. سر آنها در تهران است و اسلحه خود را به سراسر خاورمیانه می فرستند و در لبنان با حزب الله در عراق، در سوریه، در یمن با حمایت از حوثی ها درگیر می شوند."

 

   او خطاب به رهبران جهان افزود:" آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که ده‌ها میلیارد دلار در این ماشین (ایران) بریزید. با این کار چه چیزی بدست خواهید آورد؟ جز اینکه ترور بیشتری در منطقه خواهیم داشت؟ همه چیزهایی که از ایران دیده‌ایم 2 برابر و 3 برابر خواهد شد زیرا آنها بسیار قوی‌تر خواهند شد."

  

   بنت با اشاره به سابقه فعالیت تجاری گسترده خود، گفت: " من یک تاجر هستم. من به عنوان یک تاجر در زمینه فناوری پیشرفته و غیره وارد صحنه (سیاست) شدم. می‌توانم بگویم که سرمایه‌گذاری در ایران سرمایه‌گذاری درستی نیست، چه توافق (احیای برجام) شود و چه نشود."

 

   او در ادامه خطاب به کشورهای عربی گفت، ایران دشمن مشترک اسراییل و کشورهای عرب منطقه است و در برابر این دشمن مشترک باید به هم نزدیک شوند.

 

   او گفت: " ما یک دشمن مشترک در منطقه داریم و آن ایران است. ما به کشورهای منطقی نیاز داریم که بخواهند با اسلام افراطی مبارزه کنند و همکاری کنند و من فکر می‌کنم که شرکای منطقه‌ای ما بیشتر و بیشتر اسراییل را به‌عنوان لنگر ثبات در منطقه‌ای بسیار پرتلاطم نه تنها از نظر امنیتی، بلکه از منظر اقتصادی می بینند."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------