آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

مهلت یک هفته‌ای آمریکا به روسیه برای پس گرفتن درخواست تضمین برجامی



برجام ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا نوشت که واشنگتن با درخواست روسیه برای معاف شدن از تحریم ها برای اجرای برجام مخالف است و یک هفته به مسکو مهلت داده که این درخواست را پس بگیرد.

  به گزارش سرپوش،  روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا نوشت که واشنگتن با درخواست روسیه برای معاف شدن از تحریم ها برای اجرای برجام مخالف است و یک هفته به مسکو مهلت داده که این درخواست را پس بگیرد.

 

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکا نوشت که این کشر در مورد معافیت‌های تحریم‌های مربوط به اوکراین علیه روسیه برای نجات برجام مذاکره نمی‌کند و در عوض تلاش خواهد کرد به توافقی جایگزین دست یابد .

 

به گفته این مقام آمریکایی اگر کرملین از خواسته خود برای مستثنی شدن تحریمها برای اجرای برجام کوتاه نیاید، آمریکا در پی توافقی خواهد رفت که روسیه را از برجام مستثنی کند.

 

این مقام ارشد آمریکایی گفت مسکو یک هفته فرصت دارد تا درخواست خود را برای تضمین کتبی معاف شدن از تحریم مرتبط با اوکراین پس بگیرد. چنین تضمین‌هایی می‌تواند مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب را که علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال می شود، تضعیف کند.

 

این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که رسماً به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک شناخته می‌شود، گفت: «من فضایی برای فراتر از آنچه در چارچوب برجام است نمی‌بینم». «من فکر می‌کنم می‌توان گفت که هیچ جایی برای معافیت‌های فراتر از آن‌ها وجود ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------