توفان در محبوب‌ترین جزیره گردشگری یونان بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشت + تصاویر



اخبار,اخبار حوادث

وقوع توفان سهمگین در شمال یونان سبب جان باختن ۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از رویترز، بنا بر اعلام مقامات یونان، در ساعات پایانی روز گذشته (چهارشنبه) توفانشدید، باران و رگبار بخش‌های شمالی این کشور را درنوردید و سبب جان باختن ۶ گردشگر خارجی شد که دو نفر از آن‌ها کودک بودند. این توفان که درخت‌ها و سقف خانه‌ها را از جا کند سبب زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد.

 

ویدئو‌های ضبط شده از این حادثه یک رستوران را در جزیره «سانتورینی» که منطقه محبوب گردشگران خارجی است، نشان می‌دهد که چگونه توفان آن را با خاک یکسان می‌کند. تصاویر منتشر شده در اینترنت خیابان‌های این جزیره را نشان می‌دهد که مملو از درختان کاج از ریشه کنده شده، موتورسیکلت‌های واژگون شده و سقف‌های ساختمان‌هاست.

 

بنا بر اعلام یک مقام دولتی، نخست‌وزیر یونان با لغو دیگر برنامه‌های کاری، خود شخصا پیگیر رسیدگی به حادثه شده است.

 

یک مقام ارشد مرکز پزشکی «نیا مودانیا» که بیشتر زخمی‌ها به آنجا برده شده در این خصوص گفت «نخستین بار است که در طول ۲۵ سال زندگی حرفه‌ایم چنین چیزی را مشاهده کرده‌ام. خیلی ناگهانی و سریع اتفاق افتاد». بنا به گفته او زخمی‌شدگان بیشتر از ناحیه سر و بر اثر برخورد درختان و یا اجسام در حال سقوط دچار صدمه شده‌اند.

 

بنا به گفته پلیس، وزش شدید باد و جریان قوی آب دو گردشگر اهل کشور چاد را در حالی که بر خودروی کاروان خود سوار بودند با خود برد. یک زن و یک پسر ۸ ساله رومانیایی نیز بر اثر سقوط سقف در رستوران جان خود را از دست دادند. یک مرد روسی به همراه پسرش نیز بر اثر سقوط یک درخت در نزدیکی هتلشان جان باختند. بنا بر اعلام پلیس، ۱۰۰ نفر در این حادثه صدمه دیده‌اند که ۲۳ نفر از آن‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند. به دنبال این حادثه، قطعی برق در مناطق گسترده‌ای از جزیره روی داده است.

 

بنا بر اعلام هواشناسی یونان، چنین چیزی در تابستان برای این منطقه «بسیار غیرمعمول» است؛ زیرا این جزیره تابستان‌های گرم و خشکی دارد. طبق آمار هواشناسی، بیش از ۵۰۰۰ رعد و برق در شمال یونان ثبت شده است.

اخبار,اخبار حوادث

اخبار,اخبار حوادث

اخبار,اخبار حوادث

اخبار,اخبار حوادث

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------