آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

واژگونی قایق مهاجران در سواحل لیبی ۵۰ کشته داشت



اخبار,اخبار حوادث,واژگونی قایق مهاجران در سواحل لیبی
رویترز روز یکشنبه گزارش داد که واژگونی یک قایق حامل مهاجران آفریقایی در سواحل لیبی منجر به مرگ بیش از ۵۰ تن از آنان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، توسکمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که این قایق حامل بیش از ۵۰ مهاجر از کشورهای مختلف آفریقایی بود که غیر از قایقرانان همگی در دریای مدیترانه جان باختند.

 

این گزارش بدون اشاره به محل دقیق واژگونی این قایق که معمولا به طور غیرقانونی اقدام به جابجایی این مهاجران می کنند، اعلام کرد که اغلب این مهاجران لیبیایی بودند که بحران اقتصادی ناشی از تحولات اجتماعی و سیاسی در کشورشان آنها را وادار به جلای وطن کرد.

 

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در سال گذشته بیش از دو هزار مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

کشورهای آسیایی و آفریقایی بیشترین تعداد مهاجران غیرقانونی را به خود اختصاص داده اند.

 

به گزارش رویترز، اگرچه بسیاری از این مهاجران غیرقانونی موفق می شوند با کمک قاچاقچیان با موفقیت به مقاصد خود برسند، اما بسیاری از آنان نیز در دریا دستگیر شده و توسط گارد ساحلی لیبی به مبدا حرکت‌شان بازگردانده می‌شوند.

 

سال هاست شمار زیادی از مهاجران غیر قانونی که به امید رسیدن به اروپا دل به دریا می زنند، در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند.

 

بسیاری از این مهاجران به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و امنیتی کشورشان و همچنین به دلیل جنگ و قحطی، خطرات مهاجرت را به جان می خرند و خانه و کشورشان را ترک می کنند.

 

فاصله برخی کشورهای شمال آفریقا تا کشورهای اروپایی کمتر از ۳۰۰ کیلومتر است و این باعث رونق کار قاچاقچیان انسان و مهاجرت غیرقانونی در این منطقه شده است.

 

در این میان، لیبی پس از سرنگونی معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ و تقسیم کشور به دو بخش شرقی و غربی و جنگ داخلی، نبود یک حکومت مقتدر  و فاصله اندک با کشورهای اروپایی، به مرکز تجمع پناهجویان آفریقایی و مهاجرانی از کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------