آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

غرق یک کشتی ایرانی در آب‎های سرزمینی عراق/ یک نفر فوت شد + اسامی خدمه



اخبار,اخبار حوادث,غرق کشتی ایرانی در عراق
یک نماینده پارلمان عراق از غرق یک کشتی تجاری ایران در آب‌های سرزمینی کشورش خبر داد.

به گزارش تسنیم، «کاظم فنجان الحمامی» نماینده استان بصره در پارلمان عراق گفت که یک کشتی تجاری ایران پنجشنبه شب در آب‎های سرزمینی عراق غرق شده است.

 

وی به خبرگزاری شفق نیوز گفت که نام این کشتی ایرانی «بهبهان» نام دارد و کشتی‌های عراقی فورا برای نجات سرنشینان آن وارد عمل شدند.

 

 نماینده پارلمان که ریاست وزارت حمل و نقل عراق را بر عهده داشت، گفت که چهار خدمه کشتی نجات پیدا کردند، اما عملیات برای کشف پنج مفقودی در جریان است.

 

منابع عراقی می‌گویند که این کشتی تجاری در حالی غرق شده که منتظر ورود به بندر «ام‌القصر »عراق بوده است.

 

هنوز هیچ گزارشی درباره علت غرق شدن کشتی ایرانی بهبهان در آبهای سرزمینی عراق منتشر نشده است.

 

جزئیات تازه از کشتی ایرانی غرق شده در بندر عراقی

مدیرکل ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شب گذشته یک فروند کشتی تجاری ایران که از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود ساعت ۳ بامداد امروز نزدیکی این بندر غرق شد.

 

نادر پسنده، مدیرکل حفاظت و امینی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مقامات اداره کل بندر خرمشهر در محل سانحه قرار دارند و در حال نجات دریانوردان هستند، گفت: این شناور حامل ۸۵۰ تن سرامیک صادراتی ایران به عراق بود که در نزدیکی اسکله شماره ۵ بندر ام القصر عراق غرق شد.

 

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد که تاکنون ۴ نفر از سرنشینان این کشتی تجاری نجات یافتند اما جسد دو تن دیگر از آب گرفته شده است.

 

وی گفت: تعداد دیگری از این سرنشینان ناپدید شدند که جستجوی شناورهای امدادی ایرانی و عراقی برای یافتن این دریانوردان ادامه دارد.

 

صدور مجوز برای اعزام شناور امدادی به عراق

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: دولت عراق مجوز اعزام یک فروند شناور امداد و تجسس را به سازمان بنادر ایران صادر کرد.

 

نورالله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر درباره جزئیات جدید امداد و نجات کشتی غرق شده ایرانی گفت: این کشتی در محدوده آب‌های عراق و در کانال خورعبدالله غرق شد که تعداد خدمه آن ۷ نفر هستند.

 

به گفته او تاکنون یک نفر از خدمه فوت کرده و ۴ نفر نجات یافته اند، ۲ نفر نیز مفقود شده اند که یک نفر ایرانی و یک تن دیگر هندی است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: اعزام شناور تجسس به آب‌های عراق نیاز به مجوز دولت عراق داشت که این مجوز را کسب کرده ایم و اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر یک فروند شناور امدادی به خورعبدالله اعزام کرده است.

 

اسعدی شرایط جوی آب‌های شمال غربی خلیج فارس را نامساعد توصیف و اظهار کرد: با توجه به کوچک بودن محدوده جستجو، احتمال پیدا شدن مفقودی‌ها وجود دارد.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا تمام یا بخشی از شناور غرق شده، یادآور شد: کل شناور ۵۰۰ تنی فلزی غرق شده و همه بار به زیر آب رفته است. اگر بخشی از شناور غرق می‌شد هیچ یک از دریانوردان و سرنشینان این کشتی غرق نمی‌شدند.

 

دو خدمه ایرانی و هندی لنج ایرانی ناپدید شده‌اند + اسامی خدمه

معاون سفیر ایران در عراق گفت: با همکاری خوب مقامات عراقی در استان بصره چهار سرنشین لنج تجاری ایرانی که در بندر «ام قصر» بصره غرق شده است، نجات یافتند.

 

سید موسی علیزاده طباطبایی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این کشتی تجاری حامل سرامیک بوده و  منتظر ورود به بندر ام‌القصر در بصره بود ولی بر اثر طوفان غرق شد، اظهار کرد: به محض انتشار این خبر سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری ایران در بصره این موضوع را با مقامات عراقی پی گیری کردند و در همین چارچوب  از طرف سرکنسولگری ایران در بصره افرادی به محل  برای بررسی دقیق تر موضوع اعزام شدند.

 

وی افزود: این کشتی تجاری دارای هفت سرنشین بود که یک سرنشین آن هندی و مابقی ایرانی بودند.

 

این دیپلمات کشورمان در عراق ادامه داد: چهار نفر از سرنشینان این کشتی زنده هستند و اقدامات برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این  کشتی فوت کرده و دو نفر دیگر از سرنشینان که یک ایرانی و یک هندی هستند، مفقود شده‌اند و تلاش ها برای پیگیری وضعیت آنها آغاز شده است.

 

اسامی چهار خدمه نجات یافته عبارتند از:

1- عبدالشهید حمیداوی

2- عبدالزهرا حاکمی

3- علی عامری

4- محمد عثمانی

 

«موسی مزرعاوی »یکی از دو نفر از خدمه کشتی است، که مفقود است و «جمال مطرقی» نام خدمه ای است که متاسفانه فوت کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------