آدم‌کشی یک زن برای کرایه اضافی!



اخبار,اخبار حوادث
زن ۴۸ساله ای که ۱۰سال قبل، راننده مسافربر مشهدی را به خاطر ۵۰۰تومان کرایه اضافی به قتل رسانده بود، سپیده دم سه شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خراسان، سیزدهم فروردین سال ۸۹ که بسیاری از شهروندان مشهدی به کوه و صحرا و دشت رفته بودند تا سیزده به در زیبایی را پشت سر بگذارند، درون شهر حادثه وحشتناکی رخ داد که سیزده به در خونینی را رقم زد.

 

زن تهرانی ۳۸ساله که به همراه فرزندانش به مشهد مسافرت کرده بود، در خیابان طبرسی منتظر تاکسی ایستاده بود که راننده یک دستگاه خودروی سواری پس از عبور از کنار این زن و فرزندانش، متوجه شد که آن ها مسافر هستند، به همین دلیل مسافتی را دنده عقب گرفت تا مقابل زن جوان رسید.

 

لحظاتی بعد، زن مذکور به همراه فرزندانش سوار خودرو شد و راننده به طرف میدان ۱۷شهریور مشهد حرکت کرد که مقصد مسافرانش بود. وقتی راننده ۴۰ساله در خیابان ۱۷شهریور مشهد پدال ترمز را فشرد و خودرو را به حاشیه خیابان کشید تا مسافرانش را پیاده کند، زن جوان اسکناس دوهزار تومانی را به راننده داد و در حالی که فرزندانش را پیاده می کرد، منتظر ماند تا راننده مسافرکش باقی مانده پولش را به او بازگرداند اما وقتی دید راننده قصد حرکت دارد، به او اعتراض کرد که ۵۰۰تومان باقی مانده کرایه را به او بازگرداند ولی راننده مدعی بود که کرایه او و فرزندانش دوهزار تومان می شود!

 

همین موضوع به مشاجره لفظی و درگیری کشید که ناگهان زن ۳۸ساله چاقویی را از درون کیفش بیرون آورد و به سوی راننده حمله ور شد. او با ضربات هولناک چاقو، راننده را که هنوز گیج و حیران بود، خون آلود نقش بر زمین کرد.

 

بنابراین گزارش، دقایقی بعد، همهمه ای در خیابان ۱۷شهریور به راه افتاد و شهروندان حیرت زده، با پلیس و نیروهای اورژانس تماس گرفتند اما اقدامات درمانی به نتیجه نرسید و راننده جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان خود را از دست داد.

 

این گونه بود که پرونده جنایی تشکیل شد و توسط قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه مورد بررسی قرار گرفت. زن ۳۸ساله که توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده بود، با بیان جزئیات این حادثه وحشتناک ادعا کرد: وقتی از راننده خواستم تا بقیه پولم را بازگرداند، به من گفت مسافتی را برای سوار کردن شما دنده عقب حرکت کردم بنابراین کرایه شما دوهزارتومان می شود، من هم که از شنیدن این جمله عصبانی شده بودم، او را نفرین کردم و گفتم «آن ۵۰۰تومان هم صدقه سر بچه هایم باشد!» ولی راننده که انتظار چنین حرفی را نداشت با حالتی خشمگین از خودرو پیاده شد و سیلی به صورتم زد و شروع به فحاشی کرد! دخترم که این صحنه را دید به راننده معترض شد که چرا مادرم را کتک می زنی؟

 

از آن سو، من که اوضاع را این گونه دیدم، ناگهان دست به کیفم بردم و چاقوی آشپزخانه را از داخل پلاستیک بیرون کشیدم و در همان حالت عصبانیت ضربه ای به او زدم که نقش بر زمین شد.

 

 در پی اعترافات صریح متهم به قتل و بازسازی صحنه جنایت، این پرونده جنایی به شعبه سوم دادگاه کیفری خراسان رضوی ارسال شد و مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. «فرشته. ح» که پای میز محاکمه ایستاده بود، در مراحل دادرسی نیز به ارتکاب جرم اقرار کرد و بدین ترتیب قضات دادگاه کیفری با توجه به محتویات پرونده واسناد و دلایل محکمه پسند، رأی به قصاص نفس وی دادند.

 

بنابراین گزارش، رأی مذکور در شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور نیز تایید شد و این گونه پرونده این جنایت هولناک به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسید.

 

 تلاش ها برای اعلام گذشت اولیای دم به نتیجه نرسید و در نهایت، مقدمات اجرای حکم قصاص نفس با صدور دستوری از سوی قاضی محمدرضا دشتبان (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در حالی فراهم شد که بیشتر از ۱۰سال از زمان وقوع جرم گذشته بود.

 

در همین حال، سپیده دم سه شنبه گذشته این زن که دیگر ۴۸ساله بود، با حضور قاضی زرگر (قاضی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) و دیگر مسئولان مربوط در زندان مرکزی، پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------