آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه نارک مهار شد



آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه نارک،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کوه نارک این شهرستان پس از سه روز کوشش سخت و طاقت فرسا امروز( دوشنبه ) مهار شد.

علیرضا اتابک روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این آتش سوزی که از ساعت ۲۳ روز پنج شنبه گذشته آغاز شده بود ساعتی پیش با تلاش امدادگران دستگاه های اجرایی، نیروهای محلی و طبیعت دوستان مهار شد و هم اکنون کار پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار نفر در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند گفت: این آتش سوزی با همکاری نیروهای  منابع طبیعی، محیط زیست، مردمی و دستگاه های خدمات رسان گچساران و شهرستانهای مختلف استان مهار شد.

 

اتابک با اشاره به اینکه سخت گذر بودن ، وزش باد، گرمی هوا و شیب تند مهار آتش را با مشکل مواجه کرده بود، اظهار داشت:  هم اکنون امدادگران برای پایش منطقه  در محل آتش سوزی حضور دارند.

 

اتابک ابراز کرد: این آتش سوزی در  چندین مرحله کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت گذر بودن  و وزش باد دوباره شعله ور شد.

 

وی بیان کرد: علت و وسعت آتش سوزی ارتفاعات گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

 

فرماندار گچساران به آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی اشاره کرد و گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان ساعت ۱۹ روز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون برای مهار آتش سوزی مناطق مارین، نیمدور،کوه خامی و دیل ، منطقه فتح درباشت افزون بر ۳۰۰ نفر نیرو تلاش می کنند.

 

اتابک عنوان کرد: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از سه بالگرد در حال انجام است.

 

وی افزود: گرمای شدید هوا و وزش بادهای شدید و صعب العبور بودن منطقه کار مهار آتش سوزی ها را سخت کرده است.

 

اتابک ابراز کرد:  آب، غذا و تجهیزات پشتیبانی برای نیروهایی که از روز شنبه تاکنون در حال مهار آتش هستند، به ارتفاعات منطقه حفاظت شده خامی ارسال شده است.

 

وی  ادامه داد: امیدواریم به زودی با تلاش همه نیروهای حاضر در بحران، شاهد کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی گچساران باشیم.

 

پیش از این هفت  فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

 

بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

 

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------