آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

شمار قربانیان سیل در آلمان به 81 نفر رسید/ 11 تن در بلژیک جان باختند



سیل در آلمان،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
مقام‌های اروپایی می‌گویند سیل مرگبار در غرب این قاره علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها، نزدیک به ۱۰۰ کشته برجای گذاشته که حداقل ۸۱ نفر از آنها سهم آلمان است.

به گزارش فارس، در پی وقوع سیل شدید و کم‌سابقه در آلمان، حداقل ۸۱ نفر جان خود را از دست دادند.

 

شبکه آلمانی «اِی‌.آر‌.دی» امروز (جمعه) به نقل از پلیس این کشور گزارش داد که علاوه بر ۸۱ کشته، حدود ۱۳۰۰ نفر هم بر اثر سیل در منطقه «نوین‌آر-آروایلار» مفقود هستند.

 

بارش شدید باران طی روزهای اخیر در آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس و بلژیک باعث به‌راه افتادن حجم گسترده‌ای از سیل در غرب اروپا شده و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را در مسیر خود از بین برده است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های بلژیک نیز خبر دادند، در نتیجه سیل ناشی از بارش‌های شدید اخیر در این کشور تاکنون حداقل ۶ نفر کشته شده‌اند. 

 

بر اساس این گزارش، وضعیت در برخی مناطق غرب اروپا بحرانی شده و راه‌های ارتباطی، خطوط تلفن و اینترنت دچار قطعی و اختلال گسترده شده است. 

 

منابع آلمانی می‌گویند اوضاع به حدی وخیم است که علاوه بر ۲۵۰۰ نیروی امدادی، ارتش نیز به کمک آمده و صدها نظامی در حال یاری رساندن به تلاش‌ها برای نجات دادن مردمی هستند که در مناطق سیل‌زده روی سقف خانه‌ها یا در میان جریان آب گرفتار شده‌اند.

 

در آلمان همچنین تانک‌های نیروی زمینی برای پاک کردن جاده‌ها از ویرانه‌های سیل و بالگردهای نیروی هوایی برای نجات مردم، به کمک آمده‌اند.

 

به نوشته رویترز، مقام‌های آلمانی می‌گویند حداقل ۲۰۰ هزار خانه به دلیل نابودی تأسیسات تولید انرژی، برق خود را از دست داده‌اند.

 

***

 

جاری شدن سیل در بلژیک/ ۱۱ تن جان باختند

مهر نوشت: رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که در پی جاری شدن سیل در کشور بلژیک دست کم ۱۱ تن کشته و چهار تن دیگر مفقود شده‌اند.

 

فهرست مفقودشدگان شامل یک دختر ۱۵ ساله از استان لوکزامبورگ می‌شود.

 

این سیلاب‌ها که در پی بارش شدید باران به راه افتاده است، اغلب استان‌های «لی یِژ»، «نامور» و «والون برابانت» را دربرگرفته است. افزون بر آن، استان‌های لوکزامبورگ، آنتورپ و فلمیش نیز خسارات قابل توجهی متحمل شدند.

 

شایان ذکر است که جاری شدن سیل در کشور همسایه بلژیک یعنی آلمان، تاکنون ۵۸ تن را به کام مرگ فرستاده است. در هلند نیز دست کم ۱،۵۰۰ نفر در پی بالا آمدن پیوسته سطح آب در جنوب شرقی این کشور منازل خود را تخلیه کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------