طوفان «شاهین» ۵ کشته و مفقودی و ۱۶۶۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
بر اثر طوفان شاهین تا کنون دو ملوان کشته، سه نفر مفقود و بالغ بر ۱۶۶۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های بندری و تاسیسات صید و صیادی استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: بر اثر طوفان حاره ای شاهین پنج ملوان با برخورد دو شناور صیادی مفقود شدند و از این تعداد تاکنون پیکر دو نفر پیدا شده و از سه نفر دیگر خبری در دست نیست.

 

وی افزود: جستجوها برای یافتن پیکر افراد مفقود شده در آب های این استان ادامه دارد.

 

محبی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی ها و بررسی های اولیه، برآورد خسارات ناشی از طوفان شاهین در استان سیستان و بلوچستان به طور عمده مربوط به زیرساخت های و تاسیسات بندری از جمله سوله ها و سایبان های بندری، مراکز تخلیه صید، موج شکن ها، بخشی از تاسیسات شناور و سازه هایی که شناورها در بنادر به آن وصل می شوند، چراغ های دریایی، راه های دسترسی به مراکز صیادی و شبکه های برق می شود.

 

وی اضافه کرد: برآورد خسارت ۱۶۶۰ میلیارد ریالی در زمینه تاسیسات صید و صیادی و زیرساخت های بنادر ماهیگیری است و در بخش شناورها در حال بررسی خسارات به لنج ها و قایق های ماهیگیری هستیم که به زودی نتیجه آن را  اعلام خواهیم کرد.

 

معاون سازمان شیلات ایران گفت: برای جبران خسارات ناشی از طوفان شاهین، میزان خسارات وارده را به ستاد حوادث غیر مترقبه استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده آیم و سازمان شیلات ایران نیز برای تخصیص اعتبار از محل ستاد حوادث غیر مترقبه کشور اقدام خواهد کرد.

 

وی اذعان داشت: در استان سیستان و بلوچستان هفت بندر صیادی و سه موج شکن مردمی داریم که در اختیار صیادی قرار گرفته اند و بر اثر طوفان شاهین خسارت دیده اند.

 

محبی اعلام کرد: خوشبختانه این طوفان خسارت مالی و قابل ذکری در استان هرمزگان نداشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------