سیل و رانش زمین در کانادا دستکم چهار کشته برجای گذاشت



سیل در کانادا،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
سیل و رانش زمین در یکی از استان‌های کانادا، به کشته شدن دستکم چهارنفر و تخریب زیرساخت‌های ارتباطی منجر شد.

به گزارش فارس، سیل و رانش زمین در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا دستکم پنج کشته برجای گذاشته و خسارات سنگینی به این استان وارد کرده است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بارش کم سابقه در بریتیش کلمبیا، موجب اخلال و فلج شدن بخش‌هایی از این استان و کمبود مواد غذایی و سوخت شده است. روز شنبه مقامات این استان کانادا اعلام کردند اجساد سه نفر را پیدا کرده‌اند. روز دوشنبه نیز جسد یک فرد پیدا شده بود. عملیات بیرون کشیدن یک فرد دیگر از میان گل و لای نیز تاکنون ناموفق بوده است.

 

رویترز نوشت، این استان غربی کانادا ظرف دو روز به‌اندازه چند ماه بارش دریافت کرده که به چنین پدیده‌ای «رودخانه جوی» گفته می‌شود. این بارندگی‌ها جاده‌ها و ریل‌های راه‌آهن را شسته و ارتباط شهر ونکووِر و بخش‌های پایینی این استان و باقی مناطق آن را قطع کرده است.

 

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، سیستم آب‌وهوایی مشابهی قرار است روز یکشنبه بخش‌های شمالی بریتیش کلمبیا را در بر گرفته و بارش‌های شدیدی را به‌دنبال خواهد داشت.

 

کانادا از یکشنبه هفته گذشته شاهد طوفان‌های متعددی بوده که بسته شدن خطوط لوله گاز، دو خط مهم راه‌آهن شرق به غرب و ممانعت از رسیدن کالا و سوخت از بندر ونکوور به دیگر نقاط کشور شده است. در حال حاضر تلاش برای تخلیه حدود چهارده هزار نفر از استان «پسیفیک» کانادا نیز ادامه دارد.

 

شرکت راه‌آهن «کانادین پسیفیک ریل‌وِیز» اعلام کرده تعمیر زیرساخت‌های آسیب دیده بدون وقفه ادامه خواهد داشت و تا اواسط هفته آینده خدمات این شرکت از سر گرفته خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------