آخرین جزئیات سیل در استان کرمان/ جان‌باختن ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان



سیل ایران در دی 1400،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات سیل در استان کرمان گفت: ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان جان‌باختند.

به گزارش تسنیم، مجید سعیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل 12 دی‌ماه در جنوب استان کرمان و بارندگی بسیار وسیع و گسترده در دو روز گذشته که باعث سیلابی شدن رودخانه‌ها و بالا آمدن سطح آب شد اظهار داشت: جاری شدن سیل باعث بسته شدن راه 165 روستا شد.

 

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده تاکنون 115 محور بازگشایی شده افزود: 50 محور به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور همچنان مسدود است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با عنوان اینکه هزار و 725 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز دچار آبگرفتگی شدند گفت: عملیات پاکسازی این واحدهای مسکونی توسط نیروهای جهادی، هلال‌احمر، شهرداری، دهیاری‌ها و مردم رو به اتمام است.

 

وی با اشاره به اینکه سیلاب‌های اخیر باعث قطع شبکه انتقال برق 35 روستا شد، گفت: تاسیسات برقی 21 روستا بازسازی و وصل شده و دیگر روستاها به دلیل عبور خط از رودخانه باقی مانده است.

 

سعیدی با بیان اینکه قطع شبکه آب 31 روستا را نیز در سیلاب‌ها اخیر داشتیم افزود: از این تعداد 20 روستا رفع مشکل شده و 11 روستای باقیمانده منتظر تامین لوله و تجهیزات از مرکز استان است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه 9 راه اصلی درون استانی و بین استانی به دلیل تخریب پل و یا بالا آمدن سیلاب در آبنما قطع شده بود بیان کرد: در حال حاضر همه این محورها ترمیم و بازگشایی شده‌اند.

 

وی با اشاره به توزیع چادر، اقلام زیستی و بسته‌های غذایی72 ساعته در بین سیل زدگان گفت: امدادرسانی که از روز گذشته آغاز شده بود که با کاهش فعالیت سامانه بارشی و فروکش کردن سیلاب، این امدادرسانی‌ها شدت و سرعت پیدا کرده است.

 

سعیدی با بیان اینکه در صورت مساعد شدن شرایط جوی، امدادرسانی هوایی به سیل زدگان با بالگرد انجام خواهد شد گفت: رسیدگی به وضعیت افراد تحت پوشش کمیته امداد که از سیل آسیب دیدند نیز آغاز شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان افزود: متاسفانه در اثر حادثه ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، دو نفر در سیرجان جان خود را از دست دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------