بیش از یک میلیارد حیوان در آتش‌سوزی استرالیا تلف شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
استاد دانشگاه سیدنی اعلام کرد که تنها در ایالت «نیو ساوث ولز» استرالیا بیش از ۸۰۰ میلیون حیوان بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، کریس دیکمن، استاد دانشگاه سیدنی در رشته اکولوژی اعلام کرد که تنها در ایالت نیو ساوث ولز استرالیا بیش از ۸۰۰ میلیون حیوان بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا کشته شده‌اند.

 

وی پیش از این گفته بود بیش از ۴۸۰ میلیون حیوان در آتش‌سوزی‌های وسیع استرالیا کشته شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: «این بدان معناست که در تمام استرالیا میزان حیوانانی که قربانی این آتش‌سوزی شده‌اند از مرز یک میلیارد عبور کرده است.»

 

 حیواناتی که در این آتش‌سوزی کشته شده‌اند شامل پستانداران، پرندگان و خزندگانی هستند که به طور مستقیم در آتش سوزی کشته شده یا آنکه به دلیل گرسنگی، کم‌آبی یا از بین رفتن زیستگاهشان از بین رفته‌اند ولی شامل قورباغه‌ها، حشرات و دیگر بی مهرگان نمی‌شود.

 

این در حالی است که دانشمندان اعلام کردند میزان انتشار گاز‌های سمی در دو آتش سوزی استرالیا و جنگل‌های آمازون، تقریبا به یک اندازه است.

 

بر این اساس، بر اساس ارزیابی دانشمندان، هم اکنون گاز دی اکسید کربنی که ناشی از آتش سوزی‌های ویرانگر در استرالیا در جو منتشر شده است، تقریباً به اندازه دی اکسید کربنی است که سالِ گذشته، بر اثر بروز آتش سوزی در جنگل‌های بارانیِ آمازون، تولید و انتشار یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------