۵ کشته و ۷۸ مصدوم به‌دلیل ریزش برف و سقوط بهمن در گیلان/ سیل، برق ۲۸ روستای شهرستان رودبار جنوب را قطع کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس گفت: ۷ نفر شامل ۵ نفر به‌دلیل ریزش بهمن در رودبار، یک نفر به دلیل سقوط از سقف، یک نفر به‌دلیل  ریزش سقف جان خود را از دست داده‌اند.

پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا، اظها کرد: از صبح روز گذشته تاکنون، اوژانس گیلان موفق به انجام ۴۱۸ مورد امداد رسانی به مردم شریف گیلان شده است.

 

وی تصریح کرد: از تعداد ۴۱۸ مورد ماموریت، ۲۲ مورد مختص حوادث برفی بوده است که شامل سرخوردگی ها، سقوط از سطح هم‌تراز، مسمومیت با منوکسید کربن و... است.

 

رییس اورژانس ۱۱۵ گیلان با بیان اینکه متاسفانه دو فوتی در استان گزارش شده است، افزود: یک مورد مربوط به یک مرد ۳۴ ساله  که در اثر برف‌روبی از ساختمان سقوط کرد و در محل حادثه فوت شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مورد دوم متاسفانه نوجوان ۱۸ ساله که به گفته شاهدین صحنه در اثر ریختن برف از سقف ساختمان دچار ایست قلبی تنفسی شد و علیرغم تلاش نیروهای اورژانس و همکاران بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

اسدی با بیان اینکه سه مورد نیز انتقال مادر باردار به بیمارستان انجام شد گفت: دو مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن گزارش شد و اقدامات درمانی لازم برای مصدومان انجام شد.

   

سیل، برق ۲۸ روستای شهرستان رودبار جنوب را قطع کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این مطلب که سامانه بارشی تا فردا در استان کرمان فعال است، گفت: برق حدود ۲۸ روستا در منطقه رودبار جنوب که اکثر این روستاها در مسیر کوهستانی قرار دارند، قطع شده است.

 

"مجید سعیدی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت استان در پی وقوع طوفان گرد و خاک و بارش باران، گفت: هم اکنون شهرهای انار، شهربابک، فهرج، ریگان و منطقه شهداد درگیر طوفان هستند و جنوب استان کرمان در شهرستان رودبار جنوبی بارندگی شدید داریم که مشکلاتی ایجاد شده است.

 

وی از میزان خسارت‌ها سخن به میان آورد و بیان کرد: خسارت جدیدی از این دو پدیده(سیل و طوفان) به استان وارد نشده اما در منطقه رودبار جنوب تعدادی از راه‌های روستای به دلیل سیلاب قطع هستند، همچنین مسیر «قلعه‌گنج –رودبار– دلگان» نیز به علت وقوع سیل مسدود شده ضمن آنکه برخی از راه‌های روستای در مناطق درگیر با طوفان به دلیل کاهش دید افق با محدودیت تردد روبرو هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این مطلب که سامانه بارشی تا فردا در استان کرمان فعال است، ادامه داد: برق حدود ۲۸ روستا در منطقه رودبار جنوب که اکثر این روستاها در مسیر کوهستانی قرار دارند، قطع شده است.

 

سعیدی با تاکید بر این مطلب که خسارات جانی در استان کرمان تاکنون ناشی از وقوع سیل و طوفان و گرد و خاک نداشته‌ایم، تصریح کرد: سرعت باد در شهر کرمان زیاد است اما تاکنون خسارتی وارد نشده است.

  

اسکان اضطراری بیش از 2600 مسافر گرفتار در برف و کولاک در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از اسکان اضطراری بیش از 2600 نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک، در روستاها و شهرهای استان در دو روز اخیر خبر داد.

 

محمدباقر هنربر با اشاره به وضعیت جوی استان و بارش برف و کولاک در بسیاری از محورهای مواصلاتی، افزود: به علت بسته بودن برخی از راه‌های استان، تعدادی از هموطنان با کمک نیروهای امدادی و راهداری در روستاها و شهرهای همجوار اسکان یافتند.

 

وی خاطرنشان کرد: 1200 نفر از مسافران در روستای آق‌کند میانه، 250 نفر در شهر میانه، 500 نفر در سراب، 200 نفر در بستان‌آباد، 100 نفر در قره‌چمن، 150 نفر در هشترود و 285 نفر نیز در پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر اسکان یافتند.

 

وی ادامه داد: 24 دستگاه اتوبوس نیز در محور سرچم- اردبیل گرفتار برف و کولاک شده بودند که مسافران شان در اماکن در نظر گرفته شده اسکان داده شدند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، هنربر تاکید کرد: عملیات کمک رسانی به مسافران در راه مانده ادامه دارد و مجموعه پرسنل راهداری، هلال احمر و سایر ارگان‌های خدمات رسان با تمام توان در صحنه هستند.

 

آخرین وضعیت جان‌باختگان و مصدومان متاثر از برف در استان گیلان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جانباختن سه تن در پی بارش برف در استان گیلان خبر داد.

 

وی ادامه داد: فرد دیگری که مردی ٣۴ ساله بوده است در شهر رشت حین برف روبی از ساختمان سقوط کرده و جان خود را از دست داده است. همچنین یک مرد ١٨ ساله نیز بر اثر ریزش سقف ناشی از بارش برف جان در رشت جان خود را از دست داده است.

 

به گفته وی، احتمال داده می‌شود که پنج نفر نیز بر اثر ریزش بهمن در رشته رود شهرستان رودبار مفقود شده باشند.

 

وی در ادامه آخرین وضعیت جان‌باختگان و مصدومان متاثر از برف در استان گیلان تا ساعت ٢١ را اعلام کرد و گفت: تا ساعت ٢١ روز جاری ٧٨ نفر به علت از تروما ناشی از سقوط، سرما خوردگی و.. به مراکز درمانی اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: تا این ساعت هفت نفر که ۵ نفر به علت ریزش بهمن در شهرستان رودبار، یک نفر به علت سقوط از سقف و یک نفر نیز به علت ریزش سقف در شهر رشت جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------