لیزر درمانی، جان زن جوان را گرفت



زنی که برای لیرز درمانی (لیزرتراپی) به کلینیک مجهزی در تهران رفته بود در اتفاقی عجیب، جانش را از دست داد و تحقیقات برای شناسایی مقصران او آغاز شده است.

به‌گزارش همشهری، 15مرداد‌ماه امسال، گزارش مرگ زنی جوان به قاضی مصطفی واحدی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. این زن حدود 20روز قبل برای انجام لیزرتراپی به یکی از کلینیک‌های مجهز تهران رفته اما در اتاق عمل ناگهان حالش بد شده و به کما رفته بود. زن جوان برای درمان به بیمارستانی در پایتخت انتقال یافته اما ضریب هوشیاری‌اش پایین بود.

 

تلاش پزشکان برای نجات او نتیجه‌ای نداشت و وی دچار مرگ مغزی شده و پس از حدود 20روز کما جانش را از دست داده بود. با مرگ این زن، وکیل خانواده وی به دادسرای جنایی تهران رفت و از تیم پزشکی شامل پزشک معالج، ‌پزشک بی‌هوشی، مسئول فنی و مسئولان کلینیک شکایت کرد و گفت که آنها در مرگ زن جوان مقصر هستند.

 

او به بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران گفت: متوفی ساعت14 ، 26 تیر‌ماه امسال به همراه همسر و مادرش برای انجام لیزرتراپی به کلینیکی در شمال تهران رفت. پزشک معالج به همسر او اعلام کرد که عمل وی نیم ساعت بیشتر طول نخواهد کشید. به همین دلیل همسرش پشت در ورودی اتاق عمل منتظر وی بود. اما بیشتر از یک ساعت گذشت و خبری از بیمار نشد. همسر وی مجددا از پزشک و مسئولان اتاق عمل پرس و جو کرد که علت تأخیر چیست.

 

آنها اعلام کردند که اتاق عمل شلوغ است و کار زیادی دارند. در این شرایط آنها همچنان منتظر زن جوان بودند اما باز هم خبری از او نشد. وکیل خانواده متوفی ادامه داد: همسر متوفی که نگران شده بود برای بار دوم سراغ او را گرفت که این‌بار گفتند دستگاه لیزرشارژ ندارد، به همین دلیل عمل طولانی شده است. به‌گفته همسر متوفی، حدود ساعت17:30 ناگهان دکتر سراسیمه از اتاق عمل بیرون آمد و به او گفت که «بیا ببین همسرت در چه وضعی است».

 

مرد جوان نیز وحشتزده وارد اتاق شد و دید که شکم همسرش باد کرده است و تیم پزشکی امکانات لازم برای اکسیژن دادن به وی را ندارند و به‌صورت دستی اکسیژن وارد ریه او می‌کنند. حال بیمار اصلا خوب نبود و درخواست آمبولانس شد تا برای درمان به بیمارستان منتقل شود. وقتی آمبولانس اعزام شد، دستگاه اکسیژن نداشت و حدودا نیم ساعت طول کشید تا اکسیژن آمبولانس وصل شود.

 

در تمام این مدت بیمار بی‌هوش و کلینیک هم فاقد تجهیزات و ملزومات اولیه برای به هوش آوردن او بود. وقتی او به بیمارستان منتقل شد، تحت درمان قرار گرفت اما وی به کما رفته بود و پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند. پس از 20روز بستری در بیمارستان، زن جوان به کام مرگ رفت و حالا من از تیم پزشکی شکایت دارم و آنها را در مرگ او مقصر می‌دانم. درخواست من این است که افراد خاطی مجازات شوند؛ چرا که با سهل انگاری، خانواده‌ای را داغدار کرده و باعث شدند به سوگ عزیزشان بنشینند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------