محاکمه قاتل 4 نگهبان شرکت در شهریار



عامل قتل 4 نگهبان یک شرکت در شهریار و ضارب مأموران پلیس صبح دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شد.

به گزارش قوه قضائیه، در این جلسه دادگاه که صبح روز دوشنبه برگزار شد قاضی ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه 15 گفت: جلسه دادگاه متهم پرونده با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نمایندگان دادستانی برگزار می‌شود. 

 

پس از آن نماینده دادستان نیز با بیان اینکه اتهام اصلی متهم محاربه و افساد فی‌الارض و ایجاد رعب و وحشت مردم با سلاح گرم بوده، تصریح کرد: متهم با یک قبضه سلاح گرم کلت کمری اقدام به تیراندازی در خیابان طالقانی تهران کرد که منجر به جراحت افسران انتظامی مستقر در محل شد. متهم قبل از انجام این کار با حضور در شرکت کشتیرانی شهرستان شهریار ۴ نفر از نگهبانان این شرکت را به قتل رساند، به طوری که به سمت هر مقتول نیز یک تیر خلاص شلیک کرده است. حمله متهم به افسران انتظامی منجر به نابینایی و برخی آسیب‌های دیگر به مأموران شده است.

 

وی در ادامه افزود: متهم در خیابان طالقانی تهران به مدت ۷ دقیقه در کنار یک ایستگاه اتوبوس شهری محل را مورد ارزیابی قرار داد و پس از آن اقدام به تیراندازی به سمت مأموران انتظامی حاضر در محل کرد. متهم در اقاریر خود نحوه قتل ۴ نگهبان را تشریح کرده و مدعی شده که قبل از کشتن‌ این افراد قصد داشته تا سرتیم نگهبانی شرکت را به قتل برساند و دلیل آن را اختلافات ملکی که این شرکت با پدرش داشته، عنوان کرده است.

 

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: متهم در بخش دیگری از اقرارهای خود اعلام کرده که پس از شلیک به سمت افسران پلیس در خیابان طالقانی قصد خودکشی داشته که موفق نشده و حتی قصد داشته از آب اسیدی که در جیب خود به همراه داشته استفاده کند که مأموران پلیس آن را از دستانش گرفتند. متهم از اقدامات خود فیلم‌هایی تهیه و برای شبکه‌های معاندین نیز ارسال کرده است. درخواست تعیین مجازات سلب حیات برای متهم را از ریاست دادگاه خواستارم.

 

در این جلسه سرهنگ موسوی که در این حادثه از ناحیه چشم مجروح و نابینا شده، گفت: برای انجام مأموریت سازمانی آن هم بدون اسلحه به فراخور مأموریت‌مان در روز حادثه در محل حضور داشتم که به ناگهان فردی به سمت ما شلیک کرد. لباسی که بر تن داریم، لباس نظم و امنیت کشور است و ترسی از کشته شدن نداریم، لذا از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات علیه متهم را دارم.

 

سرهنگ غفاری یکی دیگر از افسران مجروح شده در این حادثه بود که با حضور در جایگاه گفت: در این حادثه از ناحیه زانو مجروح شدم که به گفته پزشکان دیگر راه رفتن طبیعی برایم مقدور نخواهد بود. آماده شهادت هستیم و از این موضوع بیمی نداریم اما افرادی که با امنیت کشور و [جان] مردم بازی می‌کنند باید به سزای عمل خود برسند و از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهم را دارم.

 

بعد از آن قاضی صلواتی با دعوت از همسران نگهبانانی که توسط متهم به قتل رسیده بودند، خواست تا درخواست‌شان را مطرح کنند.

 

همسر یکی از متوفیان با حضور در جایگاه عنوان کرد: همسر من به همراه پسرم تنها سه ماه بود که به این محل برای کار مراجعه کرده بودند که این فرد آن‌ها را به قتل رساند. پسر من هندبالیست و دانشجو بود. درخواستم اعمال اشد مجازات علیه متهم است.

مادر یکی دیگر از نگهبانان کشته شده با حضور در جایگاه و خطاب به متهم، گفت: من این پسر را ۱۰ سال با یتیمی بزرگ کردم، پسرم تنها ۲ ماه بود که به عنوان نگهبان در شرکت مشغول به کار شده بود که تو این بلا را سرش آوردی. من تقاضا می‌‌کنم قاتل پسرم را اعدام کنید.

 

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی صلواتی از نماینده حقوقی فراجا خواست تا با حضور در جایگاه صحبت‌های خود را بیان کند که وی اظهار کرد: از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهم را دارم، چرا که اقدام متهم علیه امنیت عمومی و نظم جامعه بوده است.

 

در ادامه پس از اخذ دفاعیات متهم، قاضی با اعلام ختم رسیدگی به پرونده، اعلام کرد حکم در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------