دستمزد شهادت دروغ تا 120میلیون



اعضای یک باند کلاهبرداری با تشکیل گروهی 80نفره از شاهدان دروغین در استان گلستان راهی دادگاه‌ها می‌شدند و در ازای شهادت دروغ، گاهی تا 120میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کردند. 

به گزارش همشهری، اعضای اصلی این باند 5نفر بودند که با شناسایی افراد بی‌بضاعت و حتی بی‌خانمان آنها را فریب داده و از این افراد برای ارائه شهادت دروغ در دادگاه‌ها استفاده می‌کردند. این باند حدود 80نفر شاهد دروغین را در سراسر استان گلستان به‌کار گرفته بودند و با استفاده از آنها وارد پرونده‌های قضایی شده و در ازای شهادت دروغ از یکی از طرفین پرونده‌ها، دستمزد‌های میلیونی دریافت کرده و بخش کمی از آن را به شاهد دروغین پرداخت کرده و بقیه مبلغ را برای خودشان برمی‌داشتند. فعالیت این باند مخوف ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان گلستان زمانی که در حال رصد و بررسی رفت‌وآمدها در راهروی دادگستری و همچنین محوطه بیرونی دادگستری شهرستان گنبد کاووس بودند، متوجه افراد مشکوکی شدند. این افراد به‌عنوان شاهد در جریان رسیدگی به یکی از پرونده‌های قضایی در دادگاه حضور یافته بودند اما پس از جلسه دادگاه در داخل راهرو و همچنین بیرون از محوطه دادگاه رفت‌وآمدهای مشکوکی داشتند.

 

وقتی کارشناسان اطلاعات دادگستری استان گلستان این افراد را زیرنظر گرفتند متوجه شدند که همه آنها با فرد خاصی که به‌نظر می‌رسید از سوی او اجیر شده بودند در ارتباط هستند. با بررسی‌های بیشتر شکی باقی نماند که تمامی افرادی که به‌عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده بودند، در حقیقت شاهدان دروغین هستند و در ازای دریافت پول حاضر شده بودند که وارد دادگاه شده و به نفع یکی از طرفین پرونده شهادت دهند.

 

حیدر آسیابی، رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان این خبر گفت: با دستگیری این افراد، مأموران به باندی مخوف رسیدند که گروهی 80نفره از شاهدان دروغین را هدایت کرده و از آنها در دادگاه‌های استان استفاده می‌کردند. در بررسی‌ها معلوم شد که اعضای اصلی باند 5نفرند که با پرسه زدن در دادگاه‌ها، افرادی را که پرونده قضایی داشته و نیاز به شاهد داشتند شناسایی کرده و در ازای دریافت پول، از شاهدان دروغین استفاده کرده و این افراد نیز پس از حضور دادگاه به نفع آنها شهادت می‌دادند.

 

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده ۴ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و یک نفر تحت تعقیب است که تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.

 

آسیابی افزود: اعضای این باند بسته به نوع پرونده‌ها گاهی تا ۱۲۰میلیون تومان پول می‌گرفتند و در این میان یکی از سردسته‌های باند که نزد طرفین پرونده‌های قضایی ادعا کرده بود نفوذ زیادی در دادگستری دارد پول بیشتری دریافت می‌کرد.

 

براساس این گزارش پرونده متهمان این پرونده در شعبه سوم بازپرسی دادسرای گنبد در حال رسیدگی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------